رتبه دوم دست سازه های آموزشی در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان - آقای عارف مهتدی (دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان)
|
|
معرفی محصول فناورانه: هدف از این پژوهش، طراحی و ارزیابی یک ابزار آموزشی با عنوان «تامجا» است که با هدف تسهیل یادگیری جدول ضرب برای کودکان پایه سوم ابتدایی، بهویژه دانشآموزان دارای اختلال نقص توجه (ADHD) ساخته شده است. این ابزار با تکیه بر اصول نظریه مونتسوری و دانش روانشناسی مشاورهای، بهگونهای طراحی شده که علاوه بر افزایش تمرکز و دقت، انگیزه و مشارکت فعال کودک را نیز در فرایند یادگیری تقویت کند. «تامجا» از جنس چوب ساخته شده و شامل پازلهایی است که در آن کودک با جایگذاری مهرهها، پاسخهای خود را بهصورت لمسی و دیداری بررسی میکند و از طریق بازخورد خودکار (درست یا نادرست بودن)، به اصلاح یادگیری میپردازد. روش تولید این ابزار بر پایه طراحی چندحسی و خوداصلاحی بوده است تا بتواند همزمان حافظه دیداری، شنیداری و حرکتی کودک را درگیر سازد. این ابزار بر روی گروهی از دانشآموزان دارای ADHD و گروه کنترل مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از «تامجا» موجب افزایش تمرکز، بهبود حافظه فعال و ارتقای عملکرد در یادگیری جدول ضرب شده است. در نتیجه، این ابزار میتواند بهعنوان روشی نوین و کارآمد در آموزش ریاضی و کاهش اضطراب یادگیری در کودکان با نیازهای ویژه مورد استفاده قرار گیرد.
|
|
|
رتبه دوم دستسازههای آموزشی در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان |
||
|
عارف مهتدی دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
دستسازه آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
آسانآموز جدول ضرب تام جا(برای آموزش دانشآموزان عادی و دانشآموزان با نیازهای ویژه) |
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
کارشناسی: |
راهنمایی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، 1402 |
|
|
محل خدمت: |
||
|
گلستان- پردیس آیتالله خامنهای گرگان |
||