رتبه اول دست سازه های آموزشی در بخش دانشجومعلمان- خانم مریم رضائی
|
|
معرفی محصول فناورانه: این دستسازه با هدف ملموسسازی مفهوم انتزاعی اتم، ساختار و کاربرد آن طراحی شده است. در ابتدا تلاش شد نمونهای از هر عنصر در جدول قرار گیرد، اما به دلیل محدودیتهای ایمنی، شرایط نگهداری و دسترسی، این ایده تغییر یافت. مشاهده عناصر در ابعاد ماکرو، شناخت ساختار اتمی را دشوار میکرد؛ از اینرو، ساختار سهبعدی ۱۸ عنصر اول جدول تناوبی بهصورت دستی ساخته و در یک جعبه شفاف با چینش سه ردیف اول جدول قرار گرفت. برای حفاظت از مدلها، کیف شفافی طراحی شد. همچنین برای هر عنصر، فلشکارتهایی تهیه گردید که شامل تصویر ساختار اتمی، شکل طبیعی عنصر در طبیعت و نکات جذاب مرتبط با آن است؛ این تصاویر با هدف تقویت هوش تصویری فراگیران انتخاب شدهاند. در پشت هر فلشکارت، توضیحاتی علمی با بیانی طنزآمیز درج شده است. این مجموعه در چارچوب آموزش STEAM، ابزاری نوآورانه برای آموزش ساختار اتم، مدل بور، شناخت عناصر، ترکیب و دادوستد الکترونهاست. یکی از کاربردهای مهم آن، استفاده در ارزشیابی مفهومی به شیوهای نوین و تعاملی است.
|
|
|
رتبه اول دستسازههای آموزشی در بخش دانشجومعلمان |
||
|
مریم رضائی دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
دستسازه آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
دست سازه کیف اتمی |
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
کارشناسی: |
آموزش علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیان، 1404 |
|
|
محل خدمت: |
||
|
تهران- پردیس نسیبه- مرکز شهید شرافت |
||