رتبه دوم دست سازه های آموزشی در بخش دانشجومعلمان- خانم غزاله یحیایی
|
|
معرفی محصول فناورانه: فعالیتهایی که به آن میپردازیم تولید ماکتها و دست سازه با ابزارهایی مانند مقواهای رنگی و وسایل ساده است و مهمترین مزیت آن این است که ماکت ها به ساده ترین شکل ممکن طراحی و اجرا میشوند و در عین حال از لحاظ انتقال محتوا و نکات جامع و پر از جزییات هستند و سعی بر این است که تمام فصل را پوشش دهند. برای مثال ماکتی که طراحی شد برای آموزش لایههای لوله گوارش است که مبحثی پیچیده و پر نکته در گوارش محسوب میشود اما با استفاده از این ماکت که کاملاً ساده و به صورت سه بعدی طراحی شده است دانش آموزان با نکات به خوبی آشنا میشوند. مورد دیگر چاپ حرارتی تصاویر دستگاههای بدن روی لباس است که معلم پس از به تن کردن لباس میتواند جایگاه درست اندامها را به دانشآموزان نشان دهد و در تکمیل این فعالیتها به داستان گویی و قصهگویی نیز پرداخته میشود؛ داستانهایی که از نظر علمی درست هستند و مکمل ماکتها میباشند و برای ساده سازی مبحث استفاده میشوند. به صورت ضمیمه نیز کتابی از داستانها و مثالها توسط طراحان نوشته و به بازار عرضه خواهد شد و به توضیح داستان ها و نکات به صورت ساده سازی شده پرداخته خواهد شد و در کنار هر مبحث بارکدی قرار داده خواهد شد که معلم با اسکن کد میتواند به صورت فایل ویدیویی با داستانها و مثالها آشنا شود . هدف نهایی ایده بدین صورت است که برای هر مبحث از کتب زیستشناسی یک پکیج ویژه طراحی شود که شامل انواع ماکت های شکل ها و فرآیند های مربوط به آن گفتار است و در کنار آن یک کتابچه که حاوی داستان ها و قصههایی است که به توضیح شکل ها و فرآیند ها میپردازد و یک لباس که شکل و فرایند مورد نیاز بر روی آن طراحی و چاپ شده است و برای هر گفتار و حتی به خواست دبیران گرامی برای هر فصل به صورت اختصاصی طراحی و عرضه شود. |
|
|
رتبه دوم دستسازههای آموزشی در بخش دانشجومعلمان |
||
|
غزاله یحیایی دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
دستسازه آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
از دنیای داستان و دست سازه به کلاس درس |
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
کارشناسی ارشد: |
بیوشیمی بالینی- دانشگاه آزاد اسلامی (در حال تحصیل) |
|
|
کارشناسی: |
آموزش زیستشناسی، دانشگاه فرهنگیان، 1404 |
|
|
محل خدمت: |
||
|
تهران- پردیس نسیبه- مرکز شهید شرافت |
||