رتبه سوم دست سازه های آموزشی در بخش دانشجومعلمان- خانم مهسا توسلی
|
|
معرفی محصول فناورانه: مدار یادگیری، یک ابزار آموزشی تعاملی است که با هدف تقویت یادگیری فعال و پرورش فرآیندهای شناختی دانشآموزان طراحی شده است. این اثر با تکیه بر اصول یادگیری تجربی و بازخورد آنی، تلاش میکند روند آموزش را از قالب سنتیِ انتقال یکسویهی اطلاعات و حفظمحوری، به فرآیندی مبتنی بر تجربهی عملی، کشف و مشارکت فعال یادگیرنده تبدیل کند. ساختار این ابزار شامل یک مدار الکتریکی است که با اتصال صحیح سؤال و پاسخ، چراغ و زنگ هشدار آن فعال میشود. این بازخورد فوری باعث میشود دانشآموز بدون ترس از اشتباه، پاسخهای خود را بازآزمایی، تحلیل و اصلاح کند و زمینهساز رشد تفکر تحلیلی و خودارزیابی در یادگیرندگان شود. مدار یادگیری از نظر آموزشی، زمینهی یادگیری تطبیقی و خودتنظیمی را فراهم میکند و به دانشآموزان اجازه میدهد بدون وابستگی به معلم، پاسخهای خود را اصلاح و تقویت کنند. این ابزار بهدلیل انعطافپذیری آموزشی بالا، قابلیت انطباق با پایهها و موضوعات گوناگون درسی را دارد و میتواند در قالب بازیهای یادگیری، ارزشیابی حین تدریس و فعالیتهای گروهی مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع، «مدار یادگیری» با افزایش انگیزهی درونی، تمرکز پایدار، مهارت حل مسئله و درک عمیق مفاهیم درسی، رویکردی کارآمد برای ارتقای کیفیت فرایند یاددهی–یادگیری و افزایش مشارکت فعال دانشآموزان ارائه میدهد.
|
|
|
رتبه سوم دستسازههای آموزشی در بخش دانشجومعلمان |
||
|
مهسا توسلی |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
دستسازه آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
دستسازه مدار یادگیری |
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
کارشناسی ارشد: |
بیوشیمی بالینی- دانشگاه آزاد اسلامی (در حال تحصیل) |
|
|
|
آموزش ابتدایی(در حال تحصیل) |
|
|
محل خدمت: |
||
|
تهران - پردیس زینبیه - مرکز ورامین |
||