رتبه دوم نرم افزارهای آموزشی در بخش دانشجومعلمان-خانم مهسا کنعانی
|
|
معرفی محصول فناورانه: بازی رالی اعداد با هدف افزایش سرعت محاسبات جمع و تفریق ریاضی در نرمافزار اسکرچ طراحی شده است. بازیکن با هر پاسخ صحیح به سوالات رندوم، ماشین بنفش خود را رو به جلو حرکت میدهد. در ابتدا سوالات مربوط به جمع و تفریق اعداد یکرقمی است و با رسیدن ماشین به خط صورتی، جمع و تفریق اعداد دورقمی مطرح میشود. درجه سختی بازی از ۰.۵ (سختترین) تا ۱.۵ (آسانترین) با نوار ابزار بالای صفحه قابل تنظیم است؛ در حالت سخت، سرعت ماشینهای سبز و قرمز بیشتر خواهد بود. این بازی به گونهای طراحی شده است که علاوه بر تقویت تمرکز و محاسبه ذهنی، هیجان و رقابت سالم را نیز در محیط یادگیری ایجاد کند. ترکیب المانهای حرکتی و تصویری باعث میشود کودکان بهجای انجام تمرینهای تکراری، مفاهیم پایه ریاضی را در قالب بازی و مسابقه تمرین کنند. این رویکرد یادگیری تجربی به بهبود عملکرد دانشآموزان در محاسبات سریع کمک میکند. در طراحی بازی از منطق مرحلهای و افزایش تدریجی چالشها استفاده شده است تا بازیکن بهصورت پیوسته درگیر حل مسئله بماند. افزون بر این، قابلیت تنظیم درجه سختی به معلمان و والدین اجازه میدهد میزان دشواری بازی را متناسب با سطح مهارتی کودک تغییر دهند. ترکیب آموزش و سرگرمی در این بازی، یادگیری ریاضی را برای دانشآموزان ساده، لذتبخش و تعاملی میسازد.
|
|
|
رتبه دوم نرمافزارهای آموزشی در بخش دانشجومعلمان |
||
|
مهسا کنعانی دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
نرمافزار آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
بازی رالی اعداد در نرمافزار |
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
کارشناسی ارشد: |
ریاضیات و کاربردها-جبر، دانشگاه تبریز(در حال تحصیل) |
|
|
کارشناسی: |
آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، 1404 |
|
|
محل خدمت: |
||
|
آذربایجان شرقی-پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز |
||