Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

بازنمایی و توسعه حساسیت اخلاقی معلمان" و "نقش دانشگاه فرهنگیان در ایجاد تحول در بهره برداران"
موضوع دو سخنرانی دیگر همایش ملی تربیت معلم

 "بازنمایی و توسعه حساسیت اخلاقی معلمان در روایت ها و دانش عملی آن ها"

دکتر خلیل غلامی در مراسم نخستین همایش ملی تربیت معلم، به بیان سخنانی پیرامون "بازنمایی و توسعه حساسیت اخلاقی معلمان در روایت ها و دانش عملی آن ها" پرداخت.

وی، با بیان اینکه تدریس بر دو رکن مهم استوار است، توضیح داد: این دو رکن مبانی اخلاقی و مبانی عقلانی است. مبانی عقلانی تدریس شامل عمل و مهارت های معلمان است که ریشه در دانش روان شناسی، جامعه شناسی، روش تدریس و... دارد و هدف آن بهبود وضعیت یادگیری فراگیران است.

وی ادامه داد: مبانی اخلاقی تدریس شامل مهارت ها و ویژگی هایی در معلمان است که به قصد رشد فضیلت های اخلاقی فراگیران و توجه به شرافت و حرمت آن ها به عنوان یک انسان است. حساسیت های اخلاقی یکی از مهارت های اخلاقی معلمان بوده و به معنی این است که توان  و ظرفیت اخلاقی معلم برای درک اینکه کنش ها، واکنش ها و تفکرات او چگونه بر سرنوشت و آینده فراگیران تاثیر می گذارد.

"نقش دانشگاه فرهنگیان در ایجاد تحول در بهره برداران از ظرفیت ها و قابلیت های فارغ التحصیلان دانشگاه"

سخنرانی دیگری نیز در همایش ملی تربیت معلم  با عنوان "نقش دانشگاه فرهنگیان در ایجاد تحول در بهره برداران از ظرفیت ها و قابلیت های فارغ التحصیلان دانشگاه" توسط دکتر عباس صدری   ارائه شد.

دکتر صدری در سخنان خود با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال برنامه ریزی و اجرای آموزش هایی برای توسعه شایستگی های اساسی و اختصاصی است تا افراد با توانایی و قابلیت هایی متضمن ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت را آماده سازد، ازآنجا که مصرف کنندگان و بهره برداران از قبل نقشی در تدوین و ارائه تقاضا نداشته اند و مساله کمیت نیروهای تربیت شده از دغدغه های آموزش و پرورش است مساله کیفیت در آموزش در حاشیه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ورود نیروهای انسانی برخوردار از کیفیت و ظرفیت های جدید، با انتظارات جدید در محیط کار، باعث می شود این انتظارات در کوتاه مدت فروکش کرده و باعث غیر پویا شدن محیط شود.

دکتر صدری افزود:دانشگاه فرهنگیان باید قابلیت هایی در جهت مدیریت آموزشی، طراحی و تدوین بررسی برنامه های درسی نظام تعلیم و تربیت برای دانشجویان پیش بینی کند. همچنین این دانشگاه می تواند نظام تعلیم و تربیت را به بهره گیری از قابلیت های سایر دانشگاه ها ترغیب کند و فضای رقابت را ایجاد کند.

وی، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان هم زمان با اجرای برنامه های درسی تعلیم و تربیت،می تواند از طریق ایجاد حلقه های ارتباطی شایستگی های درسی خود را مورد ارزیابی و نیاز سنجی دستگاه تعلیم و تربیت  قرار دهد.