Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکترمهرمحمدی در جمع مسئولان فرهنگی پردیس های سراسر کشور در پردیس نسیبه:

با عزم جزم و حضور هدفمند شما در میدان تلاش، دانشگاه فرهنگیان به معنای حقیقی خود دست می یابد

دوره آموزشی بالندگی حرفه ای مسئولان فرهنگی پردیس های سراسر کشور که از شنبه 19 اردیبهشت در پردیس نسیبه تهران آغاز شده بود، صبح امروز با حضور و سخنان دکتر مهرمحمدی، ادامه یافت.

دکتر مهرمحمدی، ضمن تشکر از اهتمام برگزار کنندگان به کیفیت محتوای ارائه شده در این دوره گفت: امیدوارم آثار خیر و برکات ناشی از این برنامه هر چه سریعتر در صحنه عمل دانشگاه تجلی و تبلور پیدا کند.

وی افزود: ارائه بحث های تخصصی و حضور شخصیت های فرهنگی برجسته و شایسته در این دوره مایه امیدواری است و انشاالله بحث های مطرح شده بتواند توشه خوبی برای کارگزاران فرهنگی دانشگاه فرهنگیان باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: از شما با تعبیر لشگر فرهنگی دانشگاه یاد میکنم چرا که با عزم جزم و حضور هدفمند شما در میدان تلاش، عنوان دانشگاه فرهنگیان به معنای حقیقی خود دست می یابد.

وی، خطاب به مسئولان فرهنگی پردیس ها گفت: شما به اعتبار صلاحیت هایی که کسب کرده اید  به عنوان کارگزاران فرهنگی دانشگاه انتخاب شدید و امیدوارم بتوانید اهداف و منویات تربیتی دانشگاه را به پیش ببرید.

دکتر مهرمحمدی در ادامه با اشاره به درگذشت استاد دکتر صادق آینه وند گفت: ایشان یک چهره فرهنگی، اسلام شناس دردمند، معلم و استاد توانا و اسوه اخلاق محمدی با پیشینه بسیار ارزشمند تربیت معلمی بود، فقدان وی ضایعه عظیمی است و امیدوارم که ایشان با اولیای الهی محشور باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته ی معلم و رخداد مهم این هفته گفت: مهمترین رخداد هفته معلم، هر ساله دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ در دو سال گذشته آنچه در این دیدار ها اتفاق میفتد تاکید معظم له بر جایگاه دانشگاه فرهنگیان است؛ این توجهات امسال با مطالبات گسترده تری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح  شد که بسیار ارزشمند و بی نظیر است، این نحوه و استمرارتوجه که در سه سال متوالی در همین مناسبت به صورت صریح در خصوص دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است، توفیقی کم نظیر است.

دکتر مهر محمدی در ادامه افزود: بیانات و تاکیدات معظم له از دو منظر باید مورد اهتمام قرار گیرد: اول برای ما به عنوان دست اندرکاران دانشگاه، باید مایه تنبه باشد؛ اینکه وظیفه خود را به درستی بشناسیم، بیشتر تلاش کنیم تا آرمان های دانشگاه محقق شود، از این راهنمایی ها باید حداکثر بهره برداری را کرده، فعالیت ها را مورد بازنگری قرار داده و جهت گیری ها را با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی  همسو کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: در عین حال مساله تربیت معلم، یک مساله ملی است، نیاز به اهتمام ملی دارد و همه ظرفیت های ملی در این راستا باید به صورت هم افزا به میدان بیایند؛ این چیزی است که ما هنوز با آن فاصله داریم و این وجه دومی است که اهتمام به آن توسط مسئولان در سطوح مختلف ضروری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: عنایات معطوف به امر تربیت معلم به عنوان رسالت و ماموریت ملی که تا این حد مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید به شکل بارزتری توسط مسئولان در سطوح مختلف با تاسی از رهنمودهای معظم له، تحقق پیدا کند.

وی افزود: بعد از دیدار نامه ای برای تشکر و بیان التزام خود به آنچه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده، تقدیم کردیم، در فرازی از نامه ی مذکور که خدمت معظم له تقدیم شد به یکی از استراتژی ها و راهبردهای کلیدی دانشگاه برای تحقق منویات معظم له اشاره شد؛ اینکه در دانشگاه برای تحقق امر خطیر تربیت معلم  فقط به برنامه درسی رسمی بسنده نکرده و ضمن بازنگری در مواد درسی و به روز رسانی آنها، در سایه ی اسناد بالادستی تربیت معلم به این نتیجه رسیدیم که تنها با برنامه رسمی به شایستگی های معلمی دست نخواهیم یافت.

دکتر مهرمحمدی، ادامه داد: بر این اساس به موازات برنامه درسی رسمی برنامه درسی غیررسمی پیش بینی شد که فرصت های مکمل رشد و بالندگی و یادگیری را در اختیار دانشجومعلمان قرار میدهد.

وی، خاطر نشان کرد: این برنامه درسی غیر رسمی همان امری است که شما متولی آن هستید و مالکیتش در حوزه ستاد بر عهده معاونت فرهنگی  و در استان ها هم بر عهده ساختارها و عوامل استانی مربوطه است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برنامه ی یاد شده باور ماست و به آن اهتمام داریم، این یکی از دستاوردهای مفهومی متاثر از نگاهی است که در سند تحول بنیادین است و آن نوع، تربیت معلمی که مقتضای اجرای سند تحول بنیادین است فقط در سایه قرار گرفتن در معرض برنامه درسی تحقق نمی یابد. شاکله، شخصیت و هویت مورد نظر ما صرفا در سایه تجربه ناشی از گذراندن تعدادی واحد درسی حاصل نمیشود، برنامه درسی غیررسمی  به تعبیر ما یک راهبرد کیفی است؛ تحقق این امر در دست شماست و نگاه ها به دستان پر فیض مجموعه شما دوخته شده است.

وی، در ادامه ی سخنان خود با اشاره به جایگاه تشکل های دانشجویی گفت: یکی از عرصه های مربوط به برنامه درسی غیر رسمی شکل گیری تشکل های دانشجویی است که از فرصت های خیلی خوب، ناب و سازنده ایست که موجبات بالندگی دانشجو معلمان و  شکل گیری شخصیت آنها را فراهم خواهم آورد.

این خبر تکمیل خواهد شد...