در روز دوم همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی انجام شد:
ارائه مقالات با محور "مبانی، الگوها و سیاستها و فرآیند های اجرایی نظام ارزیابی آموزش عالی" و " ارزیابی درونی، راهکاری برای توانمند سازی برنامه های درسی در نظام آموزش عالی"
در دومین روز از کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی نیز در دو گروه مقالاتی ارائه شد.
گروه اول در سالن اصلی با محوریت "مبانی، الگوها و سیاستها و فرآیند های اجرایی نظام ارزیابی آموزش عالی" و با حضور سه نفر از اعضای هیات رییسه مقالات دکتر محمد دادرس، دکتر مسعود کبیری و دکتر مجید یوسفی افراشته به ارائه ی مقالات خود پرداختند.
دراین جلسه، فریبا مسرتی به ارائه مقاله ی خود با موضوع" ارزیابی درونی، راهکاری برای توانمند سازی برنامه های درسی در نظام آموزش عالی" پرداخت.
"الگوی برتر تدریس از منظر دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان(پردیس حضرت فاطمه الزهرا تبریز)" نیز عنوان مقاله ای بود که شهین نوری فرد ارائه نمود.
حیدر تورانی نیز مقاله ای پیرامون "الگوی ارزیابی برنامه کیفیت بخشی آموزش عالی با رویکرد سیستمی" را به صورت شفاهی ارائه کرد.
مقاله علی لطفی با موضوع"رشد توسعه هیات علمی و نقش آن در تحقق گفتمان کیفیت دانشگاهی" و مقاله ای دیگر با عنوان" ارزیابی کارآیی درونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته تربیت بدنی از دیدگاه دانشجویان و اساتیددانشگاه فرهنگیان" دو مقاله ی دیگری بود که در سالن دکتر صافی پردیس نسیبه ارائه شد.
گروه دوم مقالات با محوریت "رابطه ارزیابی مولفه های نظام آموزشی پیش از دانشگاه و نقش فرهنگ در ارزیابی و تضمین کیفیت" ارائه شد.
همزمان با ارائه مقالات در سالن اصلی پردیس نسیبه گروه دیگری با حضور دکتر جواد حاتمی و دکتررضا یادگار زاده به ارائه 5 مقاله با محوریت "رابطه ارزیابی مولفه های نظام آموزشی پیش از دانشگاه و نقش فرهنگ در ارزیابی و تضمین کیفیت" پرداختند.
حسین نظری با عنوان "تعیین رابطه بین تدریس اقتضایی با کیفیت نظام تدریس ادراک شده به منظور ارائه یک مدل مناسب"
مسلم کریمی با موضوع "آموزش و پرورش محور شبکه ی تضمین کیفیت در نظام آموزشی کشور"
زهره عباباف پیرامون "فرهنگ سازمانی، قدرت نیمه پنهان در کیفیت بخشی نظام های دانشگاهی"
اسماعیل مصطفی زاده با عنوان "آموزش چند فرهنگی؛ ضرورتی قابل تامل در ارتقا کیفیت تربیت معلم"
و مهدی نامداری پژمان با موضوع " فرهنگ کیفیت در نظام دانشگاهی" مقالات خود را به صورت شفاهی ارائه کردند.