Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکترجهانبخش محبی نیا:
دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه را معبد و ماوای مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی می داند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در همایش توانمند سازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیرآموزش و پرورش، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل و معاونان پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استانها، روسا ومدرسان عضو کمیته های هیأت امنای استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پردیس نسیبه تهران برگزار شد گفت: دانشگاه فرهنگیان مدرسه را مقدس، معلم را معتبر و دانشگاه را معبد و ماوای مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی می داند و دراین فرآیند پیوستگی دائم و امتزاج &nbspساختاری

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در همایش توانمند سازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیرآموزش و پرورش، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل و معاونان پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استانها، روسا ومدرسان عضو کمیته های هیأت امنای استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پردیس نسیبه تهران برگزار شد گفت: دانشگاه فرهنگیان مدرسه را مقدس، معلم را معتبر و دانشگاه را معبد و ماوای مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی می داند و دراین فرآیند پیوستگی دائم و امتزاج  ساختاری با آموزش و پرورش را افتخار وهر نوع جدایی از این نهاد را انحراف می داند.

وی افزود: این دانشگاه واقف است در پی ریزی ساختاری به قدری با ظرافت و صراحت معماری شده است که جدایی مفروض دانشگاه از آموزش و پرورش، انحلال آن را دربرخواهد داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه مسوؤل خلق معیارها، شایستگی ها و شفاف کردن فضای چشم اندازی است که نه تنها باید ناهمواری های به جا مانده از تاریخ را هموار نماید که باید نیروی انسانی مورد نیاز جمهوری اسلامی را آموزش دهد و برکرسی پرورش بنشاند. 

دکتر محبی نیا، ضمن سپاسگزاری از حضور نخبگان و مدیران عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد : دانشگاه فرهنگیان نهادی برآمده از تلاش ها، تدابیر و اندیشه هایی است که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی  نظری آن سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی شاداب نگه داشتن نهاد رسمی تعلیم و تربیت کشوراست.

وی افزود: بعد از آزمون و  خطاهای زیانبار فرصت سوز و فاصله ساز، باید ثابت شده باشد که کلید توسعه  در آموزش و پرورش و در دل و جان معلمان کشور به ودیعت نهاده شده است و آنانی می توانند قفل عقب ماندگی ها، نا هنجاری ها و رفتارهای غیراستاندارد را بشکنند که دل معلم را به دست آورند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: این دانشگاه براساس قوانین مصوب متعهد شده ، سطح آموزش و پرورش را به رتبه ای از مانایی و ماندگاری پیوند دهد که در بوستان علم و ادب ایران، هدایت، هویت و ساحت های تعلیم و تربیت آن چنان جوانه زنند که فرج و انتظار محصول کار،برآید.

دکتر محبی نیا افزود : تصورم براین است، در آینده نزدیک در خود غرب، اجماعی نمایان خواهد شد که بشریت هنوز به دوران علمی نرسیده است و هر آنچه را که به نام علم جمع شده است باید آتش زند و بسوزاند، لاجرم رسمی دگر را باید آراست و این جاست که دانشگاه فرهنگیان، اهمیتی مضاعفی پیدا می کند، این دانشگاه باید همسو و همسنگ انقلاب اسلامی باشد و شایسته است جمهوری اسلامی ایران خویش را در دانشگاه فرهنگیان بیابد چرا که این دانشگاه آشیانه امنی برای سازه های زمینی تربیت و مأموریتهای آسمانی پرورش است، اگر در غرب دانشگاهها از منظر ساختاری و خودکار به سوی سوداگری کشانده می شوند، در جامعه ایران باید دانشگاه به سوی علم، دین، عقل و معیشت سوق داده شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:در دانشگاه فرهنگیان ما به فضای واقعی به تحقیق، پژوهش، نظریه پردازی و تولید علم فکر می کنیم وامیدوارم روزی فرا رسد که در هر استان با عنایت به تاریخ، جغرافیا،اقتصاد، امکانات بومی، آموخته ها و گزاره های تعلیم و تربیت برآمده از مسئولیت هایی باشد که سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه و ضرورت روز، پیش روی ما قرار داده ،بنابراین به علوم روز و فناوری اطلاعات بهای مضاعفی بدهیم.

وی با بیان اینکه معلم را صحنه گردان متن نمی خوانیم، بلکه پرورش دهنده متن در حاشیه هم می دانیم، تاکید کرد فضای یادگیری در بیرون از صحنه در اختیار معلم، آموزش و پرورش و حتی خانواده نیست، باید بیرون از صحنه با داخل کلاس پیوند یابد تا یکپارچگی تعلیم و تربیت حفظ شود.

دکترمحبی نیا گفت: پرسشهایی برای ما در دانشگاه مطرح است، دانشجویان ما چه کسانی هستند و چه کسانی باید باشند،چگونه آموزش دهیم،نیازهای جامعه کدامند؟ انقلاب اسلامی از ما چه توقعی دارد؟ و خلاصه اینکه بهای تعلیم و تربیت چیست؟

وی، در ادامه ضمن ارائه گزارشی از چگونگی راه اندازی دانشگاه فرهنگیان گفت: نهادسازی، تشکیل معاونت های دانشجویی، پژوهشی، فرهنگی، و امور پردیس ها، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، بسیج دانشجویی و اقدام جهت تشکیل بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از جمله اقدامات انجام گرفته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تعامل در این سطح با نهادهای سیاست گذار چون وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ،آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی،  مجلس شورای اسلامی، و راه اندازی هیأت عالی جذب و همچنین اقدام برای تشکیل هیآت اجرایی فراخوان جذب، برگزاری نشست هیأت امنا، برگزاری جلسات و نشست های متوالی با مسوولین ذیربط، تعیین سرفصل ها، متون، جذب اساتید و تعیین 15 واحد درسی متناسب با تعلیم و تربیت توصیف شده حوزه علمیه، بازدید از استانها، همکاری موثر با مرکز آموزش، برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانی، اقدام برای راه اندازی مجله علمی ـ پژوهشی، اقدام برای راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد، آماده سازی پردیس ها از نظر خوابگاه، فضای آموزشی، کلاس های درس، تشکیل جلسات نحله های تعلیم و تربیت کشور و اخذ تجربیات و قرار دادن آنها در فرآیند سیاست گذاری، راه اندازی هیأت رئیسه، شوراهای تخصصی پژوهشی و فرهنگی و صرفه جویی در مدیریت  اعتبارات عمرانی و جاری از جمله فعالیت های صورت گرفته برای راه اندازی این دانشگاه بیان کرد.