Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:

خدمات متقابلی برای ادارات کل آموزش و پرورش و پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان تعریف می شود

&nbsp رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، در همایش توانمند سازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اصلی ترین دستگاه های مسئوول در تربیت نیروی انسانی می داند، گفت: با وجود سند تحول بنیادین، دیگر با تغییر مدیران، برنامه های بنیادین آموزش و پرورش تغییری نمی کند، لذا می توان برنامه ریزی های خوبی در این زمینه داشت. در این راستا؛ وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از پرافتخارترین گام ها در این زمینه توصیف

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، در همایش توانمند سازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اصلی ترین دستگاه های مسئوول در تربیت نیروی انسانی می داند، گفت: با وجود سند تحول بنیادین، دیگر با تغییر مدیران، برنامه های بنیادین آموزش و پرورش تغییری نمی کند، لذا می توان برنامه ریزی های خوبی در این زمینه داشت. در این راستا؛ وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از پرافتخارترین گام ها در این زمینه توصیف کرد. اسدی گرماروردی پذیرش 171 هزار دانشجو، توسعه 10 پردیس آموزشی برای دانشگاه فرهنگیان و ارتقای تحصیلی معلمان به حداقل مدرک کارشناسی را از جمله اهداف کمی دانشگاه فرهنگیان بر شمرد، .قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: در دولت دهم بیشترین توجه را به دوره ابتدایی معطوف داشتیم و امسال برای معلمان دوره ابتدایی، مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اخذ شده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی خاطر نشان کرد: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، موضوع هیأت  امنای پردیس ها به سامان رسیده و مدیران کل آموزش و پرورش نیز در جریان آن هستند، بنابراین به دلیل الزام و ضرورت ارتباط ذاتی کار میان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، خدمات متقابلی برای پردیس های آموزشی و آموزش و پرورش تعریف می شود.

اسدی گرمارودی در ادامه، به برخی از خدمات دانشگاه فرهنگیان «تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان ها»، «توانمندسازی و ارتقای فرهنگیان موجود استان از طریق آموزش های بلند مدت منجر به صدور مدرک تحصیلی»، «توانمند سازی و ارتقای دانش بیشتر و مهارت معلمان از طریق آموزش های کوتاه مدت»، «انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی مورد نیاز استان» و «مشارکت در برگزاری جشنواره های الگوی برتر تدریس همایش های علمی ـ تربیتی، پژوهشی» اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود  به خدمات متقابل اداره کل آموزش و پرورش به پردیس های دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «تخصیص و تأمین دانشجوی مورد نیاز دانشگاه»، «عناوین رشته های مورد نیاز پذیرش دانشجو برمبنای سیاست های ابلاغی وزارت»، «سفارش آموزش های کوتاه مدت»، «سفارش اجرای پژوهش و برگزاری جشنواره و همایش به دانشگاه»، «انتقال و مأموریت نیروهای مورد نیاز دانشگاه در قلمرو آموزشی و اداری»، «انتقال اموال و املاک و کلیه تملک دارایی های مراکز تربیت معلم به پردیس دانشگاه»، «در اختیار گزاردن سالن های ورزشی ـ آزمایشگاه ها و کارگاه ها برای تربیت دانشجو معلمان»، «هماهنگی و مساعدت در دروس کارورزی برای حضور دانشجویان در مدارس»، «هماهنگی در برنامه ریزی برای تدریس موظف 6 تا 12 ساعت دانشجو معلمان در سال های سوم و چهارم دانشجویی»، «کمک و مساعدت در تأمین و تجهیز فضا و امکانات مورد نیاز پردیس ها متناسب با شأن دانشگاه» و «کسر مبلغ سهم دانشگاه از حقوق متعهدین خدمت و واریز ماهانه به حساب پردیس و دانشگاه»

از جمله سرفصل های  خدماتی است که انتظار می رود ادارات کل آموزش و پرورش نسبت به دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

رییس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی گفت: کمیته های استانی هیأت امناء پیرامون منابع انسانی پنج گام تکلیفی دارند که شامل «دریافت، تحلیل و تبیین برنامه پنجم آموزش و پرورش در بخش منابع انسانی»، «تهیه و تدوین برش استانی برنامه پنجم»، «بررسی برآورد سهم استانی به تفکیک جنسیت، رشته تحصیلی، دوره و منطقه»، «متناسب سازی رشته ها، امکانات و تجهیزات پردیس ها بر اساس نیازهای استان» و «جمع بندی نتایج و ارسال برای هیات امنای مرکزی» می شود..