دکتر ساکی در جمع معلمان پژوهنده ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:
حرفه معلمی بر بنیاد پژوهش استوار است
اختتامیه جشنواره الگوهای برتر درس پژوهی ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اعضای گروه های فعال درس پژوهی و مسوولین اداره کل و ادارات شهرستانهای تهران برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با تبیین جایگاه پژوهش در حرفه معلمی، ایفای موثر وظایف این حرفه را تنها با تکیه بر پژوهش ممکن دانست و افزود: پژوهش در حرفه معلمی کوشش برای کسب دانش در راستای درک هر چه بیشتر مفهوم یادگیری و آموزش است و معلمان باید برای مدیریت تدریس، آموزش شناسانی برجسته باشند.
وی ظرفیت شگرف درس پژوهی را در نقش آفرینی آن در توسعه همه جانبه شایستگی های مورد نیاز حرفه معلمی اعلام نمودکه به واسطه آن توان آموزش شناسی معلمان رشد چشمگیری می یابد.
دکتر ساکی اثربخشی گفتگوهای حرفه ای گروه های درس پژوهی را در گرو داشتن سطحی مناسب از دانش نظری توسط معلمان عضو گروه ها دانست که بدون آن نتایج فعالیت ها و گفتگوها ثمره چندانی عاید نخواهد کرد و از اینرو بر ارتقاء دانش معلمان در ابعاد مختلف تاکید نمود.
معاون پژوهشی دانشگاه حضور آگاهانه و داوطلبانه افراد و پایبندی آنها را به فرهنگ نقد و گفتگو را به عنوان شرط لازم برای موفقیت فعالیت گروه ها برشمرد و از اعضای گروه های درس پژوهی خواست با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، تجارب خود را در این زمینه با یکدیگر و در سطح کشور به اشتراک گذارند.
وی به ظرفیت های برنامه جدید درسی دانشگاه فرهنگیان برای نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده اشاره و آمادگی این دانشگاه را برای نشر تجارب معلمان عضو گروههای درس پژوهی اعلام کرد.