دکتر ساکی در جمع معلمان پژوهنده ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:
حرفه معلمی بر بنیاد پژوهش استوار است
اختتامیه جشنواره الگوهای برتر درس پژوهی ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد . در این مراسم که با حضور اعضای گروههای فعال درس پژوهی و مسوولین اداره کل و ادارات شهرستانهای تهران برگزار شد ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با تبیین جایگاه پژوهش در حرفه معلمی ، ایفای موثروظایف این حرفه را تنها با تکیه بر پژوهش ممکن دانستند و افزودند پژوهش در حرفه معلمی کوشش در جهت کسب دانش برای درک هر چه بیشتر مفهوم یادگیری و آموزش است و معلمان باید برای مدیریت تدریس ، آموزش شناسانی برجسته باشند . ایشان ظرفیت شگرف درس پژوهی را درنقش آفرینی آن در توسعه همه جانبه شایستگیهای مورد نیاز حرفه معلمی اعلام نمودند که بواسطه آن توان آموزش شناسی معلمان رشد چشمگیری می یابد . دکتر ساکی اثربخشی گفتگوهای حرفه ای گروههای درس پژوهی را در گرو داشتن سطحی مناسب از دانش نظری توسط معلمان عضو گروهها دانستند که بدون آن نتایج فعالیتها و گفتگوها ثمره چندانی عاید نخواهد کرد و از اینرو بر ارتقاء دانش معلمان در ابعاد مختلف تاکید نمودند . دکتر ساکی حضور آگاهانه و داوطلبانه افراد و پایبندی آنها را به فرهنگ نقد و گفتگو بعنوان شرط لازم برای موفقیت فعالیت گروهها معرفی نمودند و از اعضای گروههای درس پژوهی خواستند با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی ، تجارب خود را در این زمینه با یکدیگر و در سطح کشور به اشتراک گذارند . ایشان به ظرفیتهای برنامه جدید درسی دانشگاه فرهنگیان برای نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده اشاره و آمادگی این دانشگاه را برای نشر تجارب معلمان عضو گروههای درس پژوهی اعلام نمودند .