Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
"بازنگری برنامه های درسی و نقش معاونان آموزشی "

در دومین روز اجلاس سراسری معاونان آموزشی، پ‍‍‍‍‍ژوهشی و فرهنگی پردیس ها

روز دوم برگزاری چهارمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی، پ‍‍‍‍‍ژوهشی و فرهنگی پردیس ها 27 مرداد ماه در حالی ادامه یافت که دکتر موسی پور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه طبق برنامه به سخنرانی درباره "بازنگری برنامه های درسی و نقش معاونان آموزشی در اجرای آنها" پرداخت.

وی، به معرفی "طراحی کلان" برنامه درسی تربیت معلم و مولفه های اصلی سند مذکور پرداخت و گفت: این سند به تصویب گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم رسیده است و براساس آن به بازنگری برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته اقدام شده است.

 دکتر موسی پور از این طرح به عنوان یک طرح پایه یاد کرد که آشنایی و فهم معاونان آموزشی از محتوا  و در عین حال اشراف داشتن بر تمام مفاد آن از اهمیت فراوان برخوردار است.

معاون آموزشی دانشگاه اعلام کرد: شایستگی محوری، انعطاف پذیری، تربیت محوری، عملی گرایی و تلفیقی بودن برنامه های درسی از جمله رویکردهای حاکم بر برنامه های درسی تربیت معلم است.

وی، ضمن توضیح نمونه "عملی گرایی" با بیان این نکته که در این طرح، چهار واحد "عملی" به هشت واحد و 64 ساعت آموزش تمرین دبیری به هشت برابر آن تغییر یافته، از افزایش برنامه های عملی دانشجویان یاد کرد.

موسی پور با اشاره به این امر که در برنامه های پیشین تربیت معلم به مهارت های آموزشی افراد تکیه شده بود از تاکید فراوان برنامه های جدید به تسلط معلمان به برنامه های درسی و اجتهاد حرفه ای آنان خبر داد.

وی، در ادامه از معاونان و عاملان اجرای  برنامه های درسی دانشگاه به عنوان کسانی یاد کرد که جز با همت آنان برنامه به اهداف موردنظر خود نخواهد رسید و گفت: امیدواریم عملیاتی شدن این طرح با همت شما تسهیل شود.