دکتر ساکی در چهارمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه در بابلسر :
آموزش شناسی و پژوهش شناسی پیش نیاز مدیریت آموزش و پژوهش است.
در چهارمین روز اجلاس سراسری معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه در بابلسر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در سخنانی به تشریح رسالت و اقتضایات حرفه معاونان و همچنین برنامه ها و سیاست های دانشگاه در حوزه پژوهش پرداخت . ایشان با بیان ویژگیهای آموزش و پژوهش اثربخش ، کارکرد این دو مفهوم را در هم تنیده و یکپارچه دانستند که با همراهی هم و در مسیر نیل به محیطهای آموزشی یادگیری پسند ، توسعه یادگیری و ارزش افزوده در میان یادگیرندگان را موجب می شوند . دکتر ساکی با توجه به پیچیدگیهای آموزش ، آموزشگری را بدون پژوهشگری کم اثر دانستند و بر ضرورت کسب دانش آموزش شناسی و پژوهش شناسی در میان معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه تاکید نمودند . معاون پژوهش و فناوری تامل و حساسیت نسبت به کارکردها ، فرایندها و نتایج آموزش را مبنایی اساسی برای ورود به حوزه آموزش شناسی و پژوهش شناسی ذکر نمودند .
دکتر ساکی در تشریح سیاست ها ، برنامه ها و فعالیتهای دانشگاه در حوزه پژوهش ، اصل را بر واگذاری حداکثری اختیارات با تکیه بر استانداردها و استفاده ااز مکانیزمهای نظارت و پشتیبانی دانستند . در این جلسه که با حضور مدیران حوزه پژوهش برگزار شد ضمن تشریح نظامنامه های پژوهانه و انتشارات به سوالات حاضرین پاسخ داده شد .