مهندس سحر خیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
انجمن های علمی می توانند با عنوان تشکل های مردم نهاد و صنفی و علمی، انقلابی را در جهت توانمند سازی معلمان ایجاد کنند.

آیین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و چهارمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه، صبح چهارشنبه، 13/6/92 با حضور مهندس سحر خیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، دکتر محبی نیا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر معتمدی، رئیس اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان فیزیک ایران و اعضای استانی این انجمن ها در سراسر کشور در پردیس نسیبه تهران برگزار شد
در این مراسم، مهندس سحر خیز، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دیدار با هیأت دولت مبنی بر دو راهبرد مهم کشور یعنی تولید دانش و موضوع اقتصاد، وظیفه ی آموزش و پرورش را در تولید علم و دانش، مهم و حیاتی دانست.
وی، در تبیین برخی عوامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش، نظیر مدیریت منابع و امکانات، موتور محرکه ی این تحول را معلم برشمرد.
مهندس سحر خیز، ضمن آسیب شناسی آموزش های ضمن خدمت معلمان، با اشاره به نقش و جایگاه انجمن های علمی معلمان تأکید کرد: انجمن های علمی می تواند با عنوان تشکل های مردم نهاد و صنفی و علمی، انقلابی را در جهت توانمند سازی معلمان ایجاد کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به نقش این گونه کنفرانس های تخصصی در تحول و ارتقای نیروی انسانی، خواستار توزیع دامنه ی این انجمن ها در سراسر کشور شد.
وی، با انتقاد از نحوه ی جذب نیرو در آموزش و پرورش طی دو دهه اخیر، دانشگاه فرهنگیان را مجرای صحیح و علمی جذب نیروی انسانی در این وزارتخانه دانست.
مهندس سحر خیز، با اشاره به برکات حضور معلمان پیشکسوت که تجاربی گرانمایه در خصوص شیوه های تدریس و معلمی دارند، بر استفاده از این گنجینه های ارزشمند در کنار نخبه ترین اعضای هیأت علمی و دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، همکاری میان دانشگاه فرهنگیان و اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان فیزیک ایران در برگزاری چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و چهارمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه، را مبارک خواند.
وی، در پایان، با ذکر خاطره ای از دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که خویشتن را مدیون دبیر فیزیک دوران تحصیلشان می دانست، افزود: ضمن احترام به همه دبیران، دبیران علوم پایه را شایسته ترین، دقیق ترین و نکته سنج ترین معلمان می دانم.