Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در ششمین نشست علمی – تخصصی :
شایستگی فناوری آموزشی ضرورت حرفه معلمی است.

ششمین نشست علمی - تخصصی با عنوان رویکردهای جدید فناوری آموزشی با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در سالن مرکزی اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد . دکتر ساکی در این نشست با بیان ابعاد شایستگی حرفه ای معلمان ، شایستگی فناوری را بعد مهمی از ابعاد حرفه ای معلمان بر شمردند و بر ضرورت کسب این شایستگی توسط دانشجو معلمان تاکید نمودند . ایشان شایستگی فناوری آموزشی را شامل شایستگی عمومی  و شایستگی اختصاصی معرفی نمودند که بر این اساس دانشجو معلمان و معلمان علاوه بر مهارت عمومی در بهره گیری از فناوری باید متناسب با رشته موضوعی خود باید از فناوریهای مرتبط نیز بهره گیرند . دکتر ساکی با اشاره به تهیه سند آموزش فناوری به دانشجو معلمان در دانشگاه ، تحولات جدید در برنامه های درسی را همراستا با آن و متناسب با نیازهای عمومی و اختصاصی دانشجو معلمان به این فناوریها دانستند .

در ادامه دکتر شهناز ذوفن ( لطفی پور) متخصص فناوری آموزشی و استاد دانشگاه  کالیفرنیا  به ارایه رویکردهای جدید و انواع فناوریهای آموزشی قابل کاربرد در حوزه آموزش و مدارس پرداختند و به چالشهای پیش روی بهره گیری از آنها اشاره نمودند . ایشان کارآمدی مدارس را  قرن حاضر ، در تمهید شرایط لازم برای کاربرد  موثر این فناوریها دانستند که به مدد آنها قابلیتهای یاددهی -  یادگیری در کلاس درس بطرز قابل توجهی افزایش می یابد .