Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در هفتمین نشست علمی – تخصصی :
باز اندیشی در تدریس، بنیاد رویکرد معلم فکور است

هفتمین نشست علمی- تخصصی دانشگاه با عنوان تربیت معلم فکور با حضور معاون پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.  در این مراسم دکتر ساکی ضمن عرض تسلیت ایام سوگوارای سالار و سرور شهیدان و یاران با وفایش ، با تحلیل ماهیت رویکرد معلم فکور ، دشواریها و شرایط خاص حرفه معلمی و تدریس را عامل اصلی توجه به این موضوع معرفی نمودند . ایشان تدریس اثربخش را در گرو ترکیب هنرمندانه مجموعه ای از دانش و مهارتها توسط معلم دانستند که نیل به آن با بازاندیشی دایمی و حرکت مستمر از  عرصه عمل به نظر و از نظر به عمل صورت می پذیرد . دکتر ساکی ظرفیت برنامه های جدید درسی دانشگاه بویژه دروس کارورزی ، درس پژوهی و روایت پژوهی را همراستا با نیاز دانشجومعلمان به انجام عمل فکورانه در فرایند تدریس دانستند . 

در این جلسه دکتر امام جمعه عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دکتر بدری عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و سرپرست پردیس های استان آذربایجان شرقی ، با توجه به تجربه و مطالعات علمی خود در این زمینه ، از جمله اختصاص رساله دکتری خود به این موضوع ، به ارایه دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند . پیشینه موضوع ، هدف آموزش و پرورش ، عمل فکورانه ، ویژگیهای معلمان فکور ، مدلهای بازاندیشی ، نقش عمل فکورانه و کارورزی ، سطوح بازاندیشی و استلزامهای نیل به رویکرد معلم پژوهنده   از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه می باشد .

گفتنی است اجرای نشست های تخصصی در دانشگاه بمنظور تکوین گفتمان تربیت معلم است که بصورت ماهانه برگزار می گردند .