دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در هفتمین نشست علمی – تخصصی :
باز اندیشی در تدریس، بنیاد رویکرد معلم فکور است
هفتمین نشست علمی - تخصصی دانشگاه با عنوان تربیت معلم فکور با حضور معاون پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد. در این مراسم دکتر ساکی ضمن عرض تسلیت ایام سوگوارای سالار و سرور شهیدان و یاران با وفایش، با تحلیل ماهیت رویکرد معلم فکور ، دشواریها و شرایط خاص حرفه معلمی و تدریس را عامل اصلی توجه به این موضوع معرفی نمودند. ایشان تدریس اثربخش را در گرو ترکیب هنرمندانه مجموعه ای از دانش و مهارت ها توسط معلم دانست که نیل به آن با باز اندیشی دایمی و حرکت مستمر از عرصه عمل به نظر و از نظر به عمل صورت می پذیرد. دکتر ساکی ظرفیت برنامه های جدید درسی دانشگاه به ویژه دروس کارورزی، درس پژوهی و روایت پژوهی را همراستا با نیاز دانشجومعلمان به انجام عمل فکورانه در فرآیند تدریس دانست.
در جلسه یاد شده دکتر امام جمعه، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دکتر بدری عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و سرپرست پردیس های استان آذربایجان شرقی، با توجه به تجربه و مطالعات علمی خود در این زمینه، از جمله اختصاص رساله دکتری خود به این موضوع، به ارایه دیدگاه های خود در این زمینه پرداخت. پیشینه موضوع، هدف آموزش و پرورش، عمل فکورانه، ویژگی های معلمان فکور، مدل های بازاندیشی، نقش عمل فکورانه و کارورزی، سطوح بازاندیشی و ضرورت های نیل به رویکرد معلم پژوهنده از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه است.
گفتنی است اجرای نشست های تخصصی در دانشگاه فرهنگیان به منظور تکوین گفتمان تربیت معلم است که بصورت ماهانه برگزار می گردند.