دکتر مهر محمدی، در چهل و چهارمین جلسه هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد:
اهمیت تشکیل اتاق فکر و انجام مطالعات لازم به منظور بازنگری و اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان با رویکرد علمی و دانشگاهی
چهل و چهارمین جلسه هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان، عصر دوشنبه 1/7/92، با حضور دکتر مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و اعضاء برگزار شد.
دکتر مهر محمدی، با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی را گرامی داشت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر اهمیت تشکیل اتاق فکر و انجام مطالعات لازم به منظور بازنگری و اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان با رویکرد علمی و دانشگاهی، افزود: برای رسیدن به این مهم، نیازمند استفاده از خرد جمعی و دریافت مشورت از صاحب نظران هستیم، لذا دکتر تاجیک اسماعیلی که دارای سوابق ارزشمند علمی، آموزشی و اجرایی می باشد، به عنوان مشاور عالی سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی می گردد.
وی، با اشاره به ورود و پذیرش رتبه های برتر کنکور سراسری به دانشگاه فرهنگیان، بر ضرورت تلاش همه جانبه به منظور پاسداشت این سرمایه های ملی و ارتقاء سطح کیفی آموزش و تربیت دانشجو معلمان و اتخاذ تدابیر لازم، با استفاده از همه ظرفیت های موجود و در اختیار دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و همچنین خیرین تأکید کرد.
در این جلسه، پیرامون، توجه و اهتمام به توسعه کیفی و اجتناب از توسعه کمی، سیاست گذاری مرتبط با استفاده از داده های طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی، تقویت فعالیت دانشگاه در زمینه ارائه خدمات و آموزش های کوتاه و بلند مدت به فرهنگیانِ شاغل، با هدف بهسازی منابع انسانی آموزش و پرورش، تأسیس و راه اندازی رشته های مورد نیاز در دوره کارشناسی ارشد ویژه فرهنگیان با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، با پیگیری جدی در زمینه فراهم کردن امکانات و هیأت علمی مورد نیاز، فعال سازی ارکان مشورتی و شوراهای تخصصی دانشگاه از طریق مشارکت دادن صاحب نظران و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت و مسؤولان پردیس های استانی در فرآیند تصمیم سازی ها و افقی کردن تشکیلات و پیشنهاد اصلاح ساختار سازمانی با رویکرد علمی و دانشگاهی، اصلاح و تقویت سطوح و مشاغل مدیریتی و استفاده از روش های مطلوب و حاکم کردن قانون در همه شئون و فعالیت های دانشگاه فرهنگیان، بحث و تبادل نظر شد و متناسب با دستورات جلسه، تصمیماتی اتخاذ گردید.