Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر صادق زاده در جمع معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی:

هدف نظام آموزشی، کسب صلاحیت های حرفه ای و تکوین و تعالی شخصیت معلمی

دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در اولین دوره آموزشی-کارگاهی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی با اشاره به جایگاه نظام تربیت معلم در سند تحول آموزش و پرورش،مهمترین بخش تحولی در نظام آموزش و پرورش را تحول درنظام تربیتی و تربیت معلمان شایسته و طراز جمهوری اسلامی ایران و متناسب با آرمانهای نظام برشمرد.

وی مسئولیت تربیت معلم را در نظام آموزشی مسئولیتی مضاعف دانست و گفت: هدف نظام آموزشی، کسب صلاحیت های حرفه ای معلمی و تکوین و تعالی شخصیت معلمی است و نتیجه تلاش و تدابیر ما در دانشگاه فرهنگیان در فضای آموزش و پرورش منعکس می شود.

دکتر صادق زاده بر برنامه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان مکمل و بخش مهم برنامه های آموزشی دانشجو معلمان و نه بصورت برنامه حاشیه ای و فوق برنامه  تاکید و تصریح کرد: کار تربیت شخصیت معلمی از طریق درسهای رسمی بطور کامل نمی تواند اتفاق بیفتد و بخش مهم شکل گیری شخصیت آنها در بخش های غیر رسمی و انتخابی و شرکت دانشجو معلمان در فضای خوابگاهی،اردوها، کانون ها و تشکل ها رقم میخورد که منجر به کسب شایستگی قابل قبول معلمی می شود.

وی به بیان اصول و سیاست های کلی حوزه فرهنگی اجتماعی پرداخت و افزود: استفاده از ظرفیت های دانشجویی و حضور فعال آنان به عنوان تولید کننده و طراح، برنامه ریز و مدیر برنامه های فرهنگی ضرورت دارد.

دکتر صادق زاده بر ضرورت متناسب سازی برنامه های فرهنگی با علایق و نیازها و تسهیل شرکت و فراهم سازی مقدمات حضور فعال دانشجو معلمان در این برنامه ها تاکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سخن سرپرست دانشگاه مبنی بر "از نامعلم ،معلم ساختن کاری بسیار پیچیده و گسترده است" افزود: در دانشگاه فرهنگیان تغییر و تحولات در سرفصل ها و برنامه های آموزشی بطور جدی دنبال می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تنوع و توازن در برنامه های فرهنگی،ادامه داد: طیف فعالیت های فرهنگی، اجتماعی می بایست نسبت به ساحت های 6 گانه توسعه یابد و همه ابعاد شخصیتی دانشجو معلمان رادربرگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده افزود: انتظار می رود برنامه ریزی در این حوزه به سمت برنامه های نیمه متمرکز و با مدیریت استانها، متناسب با شرایط و اقتضائات هراستان و پردیس صورت گیرد.

وی سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی را با تکیه بر خرد جمعی و تصمیم شورایی و به دور از حاکمیت و سلیقه فردی برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، بر ضرورت وجود برنامه یکپارچه برای تربیت معلم  که بخش عمده آن برنامه فرهنگی اجتماعی است اشاره و امکان آن را مستلزم فراهم آوردن ظرفیت ها و فرصت های مناسب دانست.

همچنین وی بر نقش اساتید به مثابه مربی و حضور و مشارکت آنان در فعالیت های تربیتی دانشجو معلمان  و کانون ها و تشکل ها تاکید کرد.

دکتر صادق زاده با بیان لزوم مشارکت نهادها و عوامل محیطی در فعالیت های فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: تربیت معلم امری ملی است،  کار فرهنگی مستقل از سایر عرصه های سیاسی و اجتماعی محیطی نیست، و میبایست زمینه برای یاری نهادهای مدنی و اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بر تخصیص سرانه فرهنگی در سال 94 برای اولین بار خبر داد و افزود: برای افزایش توان بودجه در حوزه فرهنگی می توان با همکاری معاونین توسعه از درآمدهای اختصاصی و ظرفیت و توانمندی های استان بهره برد.

همچنین وی کمک به نظام مند کردن فعالیت های فرهنگی و تخصیص بودجه به فعالیتهای مصوب شورای فرهنگی استان، مدیریت بودجه و نظارت بر استفاده بهینه آن را از انتظارات حوزه فرهنگی اجتماعی از معاونین توسعه منابع و دانشجویی برشمرد.