همزمان با هفته پژوهش و در راستای تبیین تربیتی شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری :
آغاز سلسله همایش های استانی تربیت سیاسی ، اجتماعی (اقتضایات تربیت معلم )
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ، به منظور بسط گفتمان تربیتی و نهادینه سازی مضامین شعار راهبردی سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری " دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی " در عرصه تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان سلسله همایش های " تربیت سیاسی و اجتماعی : جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم " را در سطوح استانی و کشوری طراحی نموده که همزمان با هفته پژوهش، اجرای همایش های استانی در زنجان ، کردستان ، خوزستان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، گیلان ، فارس ،قزوین ، ایلام ، یزد ، خوستان و چهار محال بختیاری آغاز می گردد . همچنین پس از اجرای استانی ، اثار برگزیده در یک همایش کشوری ارایه خواهند شد .
اهداف همایش
- 1 واکنش مسوولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن
2- ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مولفه های ناظر بر تربیت سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان،
3- شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقاء فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های سیاسی – اجتماعی دانشجومعلمان،
-4 ایجاد فرصت برای توجه به نقش راهبردی معلمان در تربیت سیاسی- اجتماعی دانش آموزان،
محورهای همایش:
• تربیت معلم و توسعه شایستگی های سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان ،
• تربیت معلم و توسعه سیاسی واجتماعی در جامعه ،
• تشکل های دانشجویی و تربیت سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان،
• برنامه های مکمل و غیر رسمی و تربیت سیاسی و اجتماعی دانشجو معلمان،
• ابعاد شایستگی سیاسی و اجتماعی معلم،
• نقش معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان،
• شایستگی و مهارت های مورد نیاز معلمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان،
• سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
• سند برنامه درسی ملی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
• سند دانشگاه اسلامی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
• کرسی های آزاد اندیشی ، نظریه پردازی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
• مفروضات تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم ،
• ضرورت توجه به شایستگی سیاسی و اجتماعی معلم ،
• شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان
• ظرفیت برنامه های درسی تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان دانشجو معلمان ،
• چگونگی پیگیری شایستگی سیاسی و اجتماعی در تدوین و اجرای برنامه های درسی ،
• چالش های تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم
• اقتضائات تربیتی محیط تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در دانشجو معلم،