Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دهمین جلسه هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

 با ریاست دکتر فانی، نایب رئیس هیأت امناء و حضور آقایان حجت الاسلام مهاجری،  دکتر حداد عادل، دکتر باقری، دکتر واعظ مهدوی، دکتر نوید ادهم، سلیمی جهرمی، دکتر رضایی، دکتر اللهیار، دکتر مهرمحمدی  و تعدادی از مسئولان دانشگاه چهارشنبه هجدهم آذرماه برگزار شد.

دستور کار این جلسه بررسی و جمع بندی نهایی در خصوص شیوه ‏های پذیرش دانشجو بود که اعضاء هیأت امناء در ادامه مباحث جلسه بیستم آبان ماه به جمع بندی  بحث های ناظر به روش‏های پذیرش دانشجو پرداختند.

بر اساس نظر هیأت امناء، دانشگاه جهت تربیت معلمان دوره اول و دوم ابتدایی اولویت اول پذیرش از دیپلم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان  طی یک دوره چهارساله تعیین شد و این دانشجویان  در برنامه درسی دوره چهارساله، معادل یکسال از کل دوره را به فعالیت‏های کارآموزی و کارورزی می‏پردازند.

همچنین در صورت ضرورت و نیاز فراتر از ظرفیت دانشگاه، استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه یعنی پذیرش افراد با مدرک کارشناسی و طی یک دوره یکساله مهارتی، حرفه‏ ای در دانشگاه فرهنگیان و همچنین پذیرش دانشجو مطابق قواعد، ضوابط و برنامه‏ های آموزشی، تربیتی دانشگاه فرهنگیان و استفاده از مشارکت سایر دانشگاه‏ها در اجرای این برنامه‏ ها به عنوان دیگر اولویت‏های پذیرش دانشجو مورد تصویب قرار گرفتند.

 در دوره اول متوسطه برای دروس ترکیبی (تلفیقی) و غیر ترکیبی مقرر شد اولویت اول همچنان پذیرش از دیپلم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان تعیین شود. در دروس غیر ترکیبی مانند ریاضی مقرر شد در صورت نیاز فراتر از ظرفیت دانشگاه، پذیرش از دوره کارشناسی متناسب صورت پذیرد وپذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی یک ساله طی نمایند و گواهی صلاحیت حرفه‏ ای دریافت نمایند.  در دوره متوسطه دوم نیز که الزاماً سطح و ماهیت دروس به صورت غیر ترکیبی است پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اولویت اول و استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه و استفاده از مشارکت سایر دانشگاه‏ها به عنوان اولویت های دیگر تعیین شدند.

بر اساس بخش دیگری از مذاکرات این جلسه مقرر شد دانشگاه طرح پدیرش دانشجو و تربیت معلم برای هر دوره تحصیلی را با تعیین اصول و قواعدی که در پذیرش ورودی ها، مشوق ها و ارزیابی صلاحیت خروجی ها تدوین نموده و به هیات امنا تقدیم نماید. در این زمینه برگزاری آزمون  پایانی(طرح اصلح) برای احراز صلاحیت‏های معلمی دانش آموختگان همه دوره‏ ها توسط دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید قرار گرفت. علاوه بر این مقرر گردید زمینه اعطای پایه تشویقی به دانش آموختگان دوره صلاحیت حرفه ای یک ساله مورد بررسی قرار گیرد.