Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در همایش پژوهشگران آموزشی درسمنان :
پژوهش آموزشی باید منجر به توسعه آموزش و یادگیری شود

جلسه مشترک هفته پژوهش پردیس های دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش سمنان با حضورمعلمان پژوهنده ، دانشجو معلمان و جمعی از پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد .دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این مراسم با توصیف رسالت پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت ، هدف اصلی پژوهش  در این حوزه را هموار سازی فرایندهای آموزشی – پرورشی برای نیل به تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانستند . دکتر سا کی ملاک کارآمدی و سودمندی پژوهش آموزشی را برگرفته از میزان تاثیر گذاری  آن بر فرایند یاددهی – یادگیری معرفی نمودند که بدون این جهت گیری ، پژوهش در عرصه آموزشی با خطر کجروی و سستی  رو در رو خواهد بود . معاون پژوهش و فناوری، افزودند بعنوان یک ضرورت پژوهش باید به نقد و پژوهش  در باره خود بپردازد که چقدر توانسته بر عمل آموزشی معلمان تاثیر گذار باشد . چرا برخی تحقیقات اثربخشی زیادی دارند و برخی فاقد اثربخشی هستند .دکتر ساکی کم توجهی پژوهشهای کلاسیک به نیازهای مدرسه و معلمان و زبان پیچیده این الگو از تحقیقات آموزشی را موجب تاثیر گذاری پایین آنها بر عمل تربیتی برشمردند که در نتیجه این پدیده ، پژوهشهای معلم محور و رویکرد معلم پژوهنده مطرح و پررنگ می شوند . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به پیش بینی مناسب واحدهای درسی  در برنامه های جدید ، ناظر بر نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده در بستر تربیت معلم در دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اشاره نمودند که با گذراندن حدود 10 واحد درسی کاملا پژوهشی ، گام اساسی در نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده بعمل خواهد آمد . دکتر ساکی شعار هفته پژوهش دانشگاه فرهنگیان ، با عنوان جامعه دانایی محور در بستر تربیت معلم پژوهش محور را تاکیدی بر نقش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان و حرفه معلمی در جامعه دانستند و اظهار امیدواری نمودند که  فعالیتهای دانشگاه به تحقق این شعار کمک نماید .

در پایان این مراسم از برگزیدگان پردیس های استان و همچنین معلمان پژوهنده تجلیل بعمل آمد .