Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در همایش استانی هفته پژوهش پردیس های همدان :

جامعه دانایی محور بطور واقعی در گرو تربیت معلم پژوهش محور است

همایش استانی هفته پژوهش پردیس های استان همدان با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان  این پردیس ها در سالن اجتماعات پردیس شهید مقصودی همدان برگزار شد.

دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این جلسه با بیان ضرورت پژوهش در حرفه معلمی به جایگاه معلم پژوهنده در برنامه های درسی جدید دانشگاه اشاره نمود که طی آن توانمند سازی پژوهشی دانشجومعلمان بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه با تاکید بر اهمیت اساسی شعار هفته پژوهش دانشگاه، نیل به یک جامعه دانایی محور را بطور واقعی از طریق تربیت معلم پژوهش محور قابل تحقق دانست. وی با ذکر ریشه تاریخی درس پژوهی، آموزش و یادگیری این رویکرد را آسان، اما اجرای آن را بدلیل وابستگی  مفروضاتش به بافت فرهنگی،  دشوار عنوان نمود.

دکتر ساکی بیان کرد برای موفقیت درس پژوهی باید تعهد به فرهنگ نقد و پژوهش و یادگیری در میان معلمان نهادینه گردد.

وی اثرات رویکردهای پژوهشی معلم محور را بسیار تاثیرگذارتر از پژوهشهای کلاسیک در فرایندهای یاددهی – یادگیری دانست و تحول و تعالی در آموزش و پرورش را به مدد آنها ممکن دانست.

دکتر صوفی سرپرست مدیریت پردیس های استانی نیز در این جلسه به طرح نکاتی از منش و رفتار پژوهشی پرداخت.

در پایان  این همایش از برگزیدگان هفته پژوهش تجلیل بعمل آمد.