Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در همایش پژوهشگران آموزشی درسمنان:

پژوهش آموزشی باید منجر به توسعه آموزش و یادگیری شود

جلسه مشترک هفته پژوهش پردیس های دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش سمنان با حضورمعلمان پژوهنده، دانشجو معلمان و جمعی از پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.

دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این مراسم با توصیف رسالت پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت، هدف اصلی پژوهش  در این حوزه را هموار سازی فرایندهای آموزشی – پرورشی برای نیل به تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست.

وی ملاک کارآمدی و سودمندی پژوهش آموزشی را برگرفته از میزان تاثیر گذاری  آن بر فرایند یاددهی – یادگیری معرفی نموند که بدون این جهت گیری، پژوهش در عرصه آموزشی با خطر کجروی و سستی  رو در رو خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری، افزود: به عنوان یک ضرورت پژوهش باید به نقد و پژوهش در باره خود بپردازد که چقدر توانسته بر عمل آموزشی معلمان تاثیر گذار باشد، چرا برخی تحقیقات اثربخشی زیادی دارند و برخی فاقد اثربخشی هستند.

دکتر ساکی کم توجهی پژوهشهای کلاسیک به نیازهای مدرسه و معلمان و زبان پیچیده این الگو از تحقیقات آموزشی را موجب تاثیر گذاری پایین آنها بر عمل تربیتی برشمرد که در نتیجه این پدیده، پژوهشهای علم محور و رویکرد معلم پژوهنده مطرح و پررنگ می شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به پیش بینی مناسب واحدهای درسی  در برنامه های جدید، ناظر بر نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده در بستر تربیت معلم در دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اشاره نمود که با گذراندن حدود 10 واحد درسی کاملا پژوهشی، گام اساسی در نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده بعمل خواهد آمد.

دکتر ساکی شعار هفته پژوهش دانشگاه فرهنگیان، با عنوان جامعه دانایی محور در بستر تربیت معلم پژوهش محور را تاکیدی بر نقش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان و حرفه معلمی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد فعالیتهای دانشگاه به تحقق این شعار کمک نماید.

در پایان این مراسم از برگزیدگان پردیس های استان و همچنین معلمان پژوهنده تجلیل بعمل آمد.