Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی معاون پژوهش فناوری در همایش تربیت سیاسی و اجتماعی در زنجان :
تحقق هویت یکپارچه تربیتی دانش آموزان در گرو توان و تلاش معلمان است

همایش تربیت سیاسی ، اجتماعی ؛ جایگاه و اقتضایات در تربیت معلم که در راستای تبیین تربیتی شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری (دولت ، ملت ، همدلی ، همزبانی) طراحی گردیده ، با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پردیس خواهران  الزهرا (س)زنجان برگزار شد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در سخنان خود در این همایش،  هدایت تربیت را در گرو شناخت صحیح آن دانستند که بمدد آن می توان تجاربی مناسب برای یادگیری را پیش بینی و اجرا نمود . دکتر ساکی هدف همه فعالیتهای آموزشی - تربیتی را ایجاد ارزش افزوده در سرمایه انسانی و شکوفا سازی استعدادهای انسانی دانستند که در وجود همه دانش آموزان از سوی خداوند به ودیعه گذارده شده است . دکتر ساکی با ذکر ساحتهای ششگانه تربیت  در سند تحول بنیادین؛  دینی و اخلاقی،  سیاسی ، اجتماعی ، زیستی و بدنی ، هنری و زیبا شناختی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری ،تحقق هویت یکپارچه تربیتی دانش آموزان بر اساس آنها را در گرو توان و تلاش معلمان ممکن دانستند .  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، فهم در باره اهداف تربیتی و نحوه تحقق آنها را مستلزم اجرای پژوهشهایی بایسته پیرامون آنها عنوان نمودند و با بیان فلسفه معلم پژوهنده ، انجام رسالت معلمان را وابسته به روحیه پژوهندگی و یادگیرندگی دانستند. ایشان به تدارک برنامه های درسی جدید دانشگاه برای نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده اشاره و با توجه به تجارب جهانی و نتیجه پژوهشهای تطبیقی ، تحول در آموزش و پرورش را با  اشاعه و گسترش روشهای پژوهشی معلم محور قابل تحقق معرفی نمودند .

در ابتدای این همایش که با حضور  مدرسان ، دانشجویان و مسوولانی از آموزش و پرورش  برگزار گردید ، دکترکاوندی سرپرست پردیسهای استان زنجان ضمن خوش آمدگویی به حضار و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: بی شک برگزاری دومین همایش استانی تربیت سیاسی و اجتماعی، جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و گسترش رویکرد پژوهش مداری گامی موثر در راستای حرکت علمی دانشجویان پژوهشگر خواهد بود. در سال های اخیر جایگاه پژوهش و پژوهش گری در کشور ارتقا چشم گیری یافته اما تا رسیدن به جایگاه ایده آل فاصله زیادی داریم و باید در جهت به سازی فرایند آموزش و پژوهش گام های موثرتری را برداشت..پس از مراسم افتتاحیه پژوهشگران و حاضران از نمایشگاه پوستر و کتاب مولفان پردیس که در نگارخانه سهروردی پردیس الزهرا (س) برپا شده بود دیدن نمودند ؛ سپس پنج نشست تخصصی برای ارائه ی مقالات در دو بخش دانشجویی و غیردانشجویی با حضور داوران همایش تشکیل شد.گفتنی است بعد از اعلام فراخوان، 124 مقاله با 240 نفر نویسنده برای حضور در این همایش دریافت شده است که پس از داوری ، در مجموع 67 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است .