Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهشی دانشگاه:

دانشگاه فرهنگیان رکن اساسی نیل به تحقق اهداف تربیتی در ساحت های شش گانه

دکتر ساکی ضمن تبریک هفته ی پژوهش و ابراز خرسندی از حضور در پردیس های زنجان گفت: هدف اصلی از برگزاری همایش تربیت سیاسی و اجتماعی واکنش مسئولانه به شعار مقام معظم رهبری "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" است، برای محقق شدن این شعار باید زیر ساخت های تربیتی حمایت شوند؛ تربیت سیاسی اجتماعی یکی از مهم ترین ساحت های تربیتی است که می تواند به تحقق این هدف بزرگ کمک کند.

وی با بیان اینکه  این همایش در 13 استان به صورت سلسله همایش های استانی برگزار و همایش کشوری از برگزیدگان این همایش های استانی شکل می گیرد خاطر نشان کرد: این همایش موجب کمک به توسعه ی گفتمان تربیتی در کشور است که موجب ایجاد فضای حرکت  نهاد های تعلیم و تربیت از جمله دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در مسیر تحقق اهداف تربیتی در ساحت های شش گانه می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با تاکید بر  نقش دانشگاه فرهنگیان در تحقق ساحت های تربیتی تصریح کرد: معلمان با تحقق شایستگی های سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در کلاس درس  و دانشگاه فرهنگیان با آماده سازی آنان  رکن اساسی نیل به تحقق اهداف تربیتی در ساحت های شش گانه است.

وی اضافه کرد:چارچوب فعالیت معلم در تربیت سیاسی و اجتماعی از دل همین نشست ها و گفتمان ها برمی خیزد.

دکتر ساکی با تاکید بر توسعه ی یادگیری که یکی از اهداف اجرای همایش است اظهار داشت: ساختار، سازماندهی و نحوه ی اجرای این همایش به گونه ای است که نوعی تجربه ی غنی یادگیری تلقی می شود و تجربه ی یادگیری این همایش یک روزه، به اندازه ی یک ترم تحصیلی اثرات مثبت یادگیری در دانشجو معلمان از خود بر جای می گذارد.

وی با اشاره به این که پژوهش، یکی از ویژگی های تربیتِ معلم است و دانشجومعلم بایستی پژوهشگر باشد تا بتواند تدریس یگانه ای برای دانش آموزان در کلاس درس، طراحی و به اجرا درآورد؛ ادامه داد: ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برای تحقق اهداف تربیتی بسیار بالاست و ما دانشجو معلمی را تربیت می کنیم که اگر پژوهشگر نباشد نمی تواند معلم خوبی باشد. مهمترین عامل پیشرفت، روحیه و فرهنگ پژوهشی است که در واقع می تواند فرد را به کمال پژوهشی برساند و جهل را به دانایی تبدیل کند.

وی ابراز خرسندی از علاقه و پشتکار و توان علمی دانشجومعلمان زنجان گفت: چارچوب برنامه ها نشان می دهند که همکاران در پردیس های استان زنجان اصول علمی را رعایت و مسیر را درست طراحی کرده اند که قطعا نتیجه آن اثر بخش خواهد بود.