مدیر پردیس های استان زنجان در دومین همایش جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم:
استقبال اساتید و دانشجویان بیانگر ظرفیت های بالقوه جهت ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد محیطی پژوهش محور
دومین همایش استانی تربیت سیاسی و اجتماعی "جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم"، دوشنبه 30 آذر با حضور دکتر رضا ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، دکتر الهام کاوندی مدیر پردیس های استان زنجان، دکترحسین احمدی سرپرست پردیس شهید بهشتی زنجان و دیگر مسئولان در پردیس الزهرا(س) با پنج نشست تخصصی برای ارائه ی مقالات در دو بخش دانشجویی و غیردانشجویی با حضور داوران همایش برگزارشد.
الهام کاوندی در دومین همایش "جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم" ضمن خیرمقدم و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش با اشاره به این که مدار آفرینش پیرامون علم و دانش می چرخد و تحقیق کلید دریافت و شناخت است، گفت: با توجه به تحولات گسترده ؛ دنیای کنونی، دنیای دریافت ها، شناخت ها و ضرورت انجام برنامه ریزی های راهبردی در امر پژوهش برای استفاده بهینه از سرمایه های موجود است.
وی افزود : استقبال و حضور فعال و گسترده اساتید و دانشجویان بیانگر ظرفیت های بالقوه جهت ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد محیطی پژوهش محور و نویدبخش در زمینه ی شیوه های تعمیق و گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق است.
وی با بیان این که بدون حضور تئوری علم چیزی جز تعدادی قانون و مقداری دانش پراکنده نیست، خاطر نشان کرد: تئوری به سازمان دادن دانش و برقراری ارتباط کمک می کند. حل مسائل زندگی بدون این که یاد بگیریم این مسئله چرا و چگونه حل شده است جنبه ی زودگذر و موقتی دارد و در حقیقت تئوری مهم ترین منبع موثر بر عمل است.
مدیریت پردیس های استان زنجان با تاکید بر اینکه اثرات پژوهش های علمی باید نیرومند، اما آهسته و غیرمستقیم باشد اظهار داشت: اصولا فهم عمیق پدیده ای بنیادی به کندی انجام می گیرد زیرا مستلزم مقابله و جابه جا کردن مجموعه اندیشه هاست.
وی با اشاره به جایگاه پژوهش و پژوهش گری در کشور گفت:اگرچه در سال های اخیر این جایگاه ارتقا یافته اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیاد است، بی شک برگزاری این همایش و گسترش رویکرد پژوهش مداری گامی موثر در راستای حرکت علمی دانشجویان پژوهشگر است.
کاوندی در پایان گفت: امیدواریم با بهره گیری از این تجارب در جهت به سازی فرایند آموزش و پژوهش گام های موثرتری را برداریم.
یحیی بیات دبیر علمی همایش با ذکر گزارشی از روند همایش و افزایش میزان مشارکت در ارائه ی مقاله ها هدف از برگزاری همایش را کنکاش دانشجویان در مسائل تربیتی دانست و گفت: 124 مقاله دریافت شد که پس از ارزیابی توسط داوران 67 مقاله موردپذیرش قرارگرفت؛ 41 مقاله به صورت پوستر و 26 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و از این میان 3 مقاله به عنوان مقاله برتر در بخش دانشجویی انتخاب شدند.
در پایان مراسم از نویسندگان مقالات برگزیده و پژوهشگران برتر تجلیل شد.