Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در افتتاحیه اجلاس سراسری استادان در مشهد:

رضایت، برای دوام مدیریت، مشروعیت ایجاد می کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر مهرمحمدی در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان درتالارقدس استان قدس رضوی درمشهدمقدس اظهار داشت: رخدادهای "بیرونی" ( مدیریتی) در خدمت آرایش درونی هستند،  به باور من رخداد های "درونی" مهم تر از رخدادهای درونی"مدیریتی" هستند، باید جدی تر گرفته شوند  و شما باید این رخدادها را به عنوان مهم ترین عناصر تحول ساز روایت کنید. 

وی با طرح این پرسش که چه کرده اید تا دانشگاه فرهنگیان از منظر دانشجویان در طراز دانشگاه های خوب ادراک شود؟ خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: آیا ما در جریان آرایش درونی دانشگاه به این وجه پرداخته ایم؟ نشانه های خوب و امیدوارکننده ای بعضا به چشم می خورد، اما هنوز در حد یک جوشش درونی، احساس مسوولیت، تعهد و بی تابی برای تعالی به فرهنگ عمومی دانشگاه تبدیل نشده است.

دکترمهرمحمدی خاطرنشان کرد: ایفای نقش خطیر  دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان طراز جمهوری اسلامی مستلزم  عزم ملی و اهتمام عمومی است.

وی با بیان اینکه آینده سازی، برنامه راهبردی و کوشش برای تصویر سازی آینده این دانشگاه، با پیوست هایی همراه است که در آن شیوه های پذیرش دانشجو معلم، تربیت معلم و نیز روش های توسعه کمی دانشگاه ارائه شده افزود: شیوه های پذیرش دانشجو معلم و سیاست های توسعه کمی دانشگاه بحثی اساسی و البته ناتمام است و این حوزه نیازمند ایجاد برخی تغییرات در اساسنامه است. 

وی در ادامه به برخی فعالیت های انجام شده در دانشگاه همچون  تطبیق و تبدیل وضعیت مدرسان به اعضای هیات علمی پرداخت و از ساماندهی به آموزشگران دانشگاه با مصوبه ای از هیات امناء در تاریخ 6/8/94
خبر داد و گفت: بر این اساس از سال آینده مدرسانی که فاقد ضوابط لازم هستند تدریس نخواهند داشت.
وی تمرکز بر بالندگی حرفه ای استادان را از دیگر اقدامات برای ارتقای این مجموعه ذکر کرد و افزود: برای بستر سازی در این زمینه برنامه ریزی شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به بیان مطالبی پیرامون فعال سازی و احیای ساختارهای پشتیبان دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها در این راستا احیای گروه هماهنگی تربیت معلم، بازسازی برنامه های درسی، با جهت گیری روزآمد و مترقی، هماهنگ با نگاه هویتی در سند تحول و جهت گیری جدی عملی است.

وی از مفهوم پردازی "برنامه درسی" غیر رسمی، تاسیس بیش از 20 دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برنامه های هم اندیشی استادان، کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد  بیش از 1000 کانون و انجمن دانشجویی به عنوان دیگر اقدامات در راستای توسعه دانشگاه فرهنگیان یاد کرد و گفت: در آینده نزدبک  برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های الکترونیک،  هوشمندسازی و تغییرسیستم جامع دانشگاه نیز اجرا خواهد شد.

 دکترمهرمحمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان ماموریتی ملی دارد و برای تحقق آن باید با تقسیم کار ملی و استفاده از تمام ظرفیت های جامعه در راستای تکوین شخصیت معلم طراز جمهوری اسلامی گام برداشت.

وی از تحول در سازمان و تشکیلات، چابک سازی در تصمیم گیری ها خبر داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بر اهتمام به امر کیفیت در پژوهش و  آموزش تاکید کرد و گفت: با تمام ظرافت ها و جزییات سیاستی که در ویراست های منشور کیفیت امده است، این موضوع به شدت در دستور کار رکن نظارتی دانشگاه است. 

وی همچنین به بیان مسائلی پیرامون  بازسازی و نوسازی فضای کالبدی، تاسیس مجمع خیرین،  احیای هیات امناء و استفاده از ظرفیت آن در بهینه سازی سیاست ها و رویه ها، خصوصا بازسازی کمیته های استانی پرداخت.

دکتر مهرمحمدی با اشاره به بحث بودجه دانشگاه افزود: تغییرات چشمگیری نسبت به بودجه سال های قبل دانشگاه داشته ایم که امیدواریم این روند در سال 95 به طور ویژه ادامه یابد.

وی به  مساله کتاب های درسی اشاره و بر این نکته تاکید کرد که کتاب های درسی و منابع آموزشی دانشگاه  نیازمند تحول هستند و گفت: درکوتاه مدت با اتکاء به منابع موجودعلمی در بازار نشر ودر بخش بلند مدت با تالیف ویژه برای دانشگاه میتوان اقداماتی را انجام داد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی دانشگاه به نخبگان و جامعه برای افزایش احتمال جذب استعدادها برتر، معرفی به مراجع، ائمه جمعه و استانداران و اجرای طرح درهای باز برای دانش آموزان را اقداماتی ضروری برای مقابله با عدم شناخت دانشگاه برشمرد.

وی ضمن بیان این مطلب که مدیریت از جنس وکالت است و در دانشگاه موکلین اصلی دانشجویان هستند، گفت: همانگونه که اگر موکل از وکیلی رضایت نداشته باشد، وکالت بی معنا می شود،  مدیریتی که ذینفعان از او رضایت ندارند، باید بی معنا ارزیابی شود؛ چرا که رضایت، برای دوام مدیریت، مشروعیت ایجاد می کند.