دکتر مهرمحمدی در اختتامیه نشست بالندگی اعضای هیات علمی جدید دانشگاه فرهنگیان:
دانشگاه فرهنگیان باید سرآمد آموزش پژوهشی در دانشگاه های کشور باشد
دکتر مهرمحمدی در اختتامیه نشست هم اندیشی و دوره بالندگی اعضای هیات علمی جدید دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی آموزش محور است گفت: وظیفه داریم پژوهش در حوزه آموزش را در دستور کار "اول" دانشگاه و استادان قرار دهیم و با تولید دانش در حوزه آموزش وظیفه تربیت معلمی خود را با تکیه به این پشتوانه دانشی به شکل موثر تری انجام دهیم.
وی افزود: رسالت اصلی پژوهشی دانشگاه، تولید دانش ارزشمند میان رشته ای است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به یکی از جنبه های توجیه کننده این راهبرد پژوهشی تصریح کرد: استادان دانشگاه فرهنگیان باید نماد و مثال انعطاف و خلاقیت در روش باشند و بدین ترتیب اثر ضمنی و ماندگار بر آینده حرفه ای مخاطبان خود بگذارنند.
وی به جنبه توجیهی دیگر این راهبرد اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش پژوهشی در هیچ دانشگاه دیگری وجهه همت نیست، باید تولید کنیم، پیشتاز باشیم و صادر کنیم.
دکترمهرمحمدی ادامه داد: آموزش پژوهشی برای دانشگاه فرهنگیان "واجب کفایی" است، متاسفانه دراین زمینه از دنیا فاصله داریم، البته در آیین نامه ارتقاء، "استاد سرآمد آموزشی" دیده شده است اما تا به حال کسی از این مسیر ارتقاء نگرفته است.
وی یکی از علل این امر را درک نادرست موجود درباره استاد سرآمد آموزشی به معنی کسی که گویی با پژوهش نسبتی ندارد دانست و افزود: با تبیین مفهوم "استاد آموزش پژوه" معنای درستی از سرآمدی در آموزش را منتقل می کنیم که هیچ مباینتی با وظیفه پژوهشی داشتن استاد هم ندارد.
شایان ذکر است مراسم اختتامیه نشست یادشده در مجتمع تاریخی دارالفنون در خیابان ناصرخسرو برگزار شد.