Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در مراسم افتتاحیه کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی مدرسه در برنامه تعالی مدیریت:
توسعه و تعالی جامعه در گرو توسعه و تعالی مدرسه است

کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با حضور دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه این کارگاه  با تبریک ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی  و اظهار خوشحالی از میزبانی این کارگاه توسط دانشگاه ، با برشمردن کاستیهایی از وضعیت کنونی کیفیت آموزشی در مدارس کشور ، بر ضرورت تعالی و کیفیت بخشی مدارس تاکید و توسعه تعالی جامعه را در گرو تعالی مدرسه دانستند . دکتر ساکی  رسالت مدارس را ایجاد شرایط مساعد برای رشد یادگیری و بمنظور افزایش سرمایه انسانی در دانش آموزان دانستند که  با تغییر مطلوب در دانش ، نگرش و رفتار آنان عاید می گردد . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  افزودند برای نیل به تعالی مدرسه ، باید مدرسه را بمثابه یک کارخانه تولید یادگیری ، رشد و پیشرفت در نظر گرفت که دایما نسبت فعالیتهایش با این تولید (یادگیری) مورد ارزیابی قرار گیرد . دکتر ساکی برنامه تعالی را اقدامی در راستای پاسخگویی به دغدغه های کیفیت افزایی آموزش و پرورش معرفی کردند که باید همراه با پشتیبانیهای نظری در این زمینه باشد . ایشان تامل در آموزش شناسی و توسعه گفتمان آموزشی را پیش نیاز و شرط اصلی برای تحقق اهداف برنامه های کیفیت بخشی دانستند که بی توجهی به آن عملا بمنزله بی اطلاعی کارگزاران  از ماهیت و موقعیت محصول  آموزش ویادگیری در مدرسه تلقی می شود  و نتیجه آن مواجهه ساختن  امر مهم تعالی مدرسه با خطر سطحی انگاری و بی کیفیتی است . بنابر این همواره باید در مسیر توسعه حرفه ای مدیران و معلمان فرصتهایی یادگیری از جنس آموزش شناسی پیش بینی شود . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به نتایج پژوهشهای جهانی در باره مدارس اثربخش  افزودند، یک مدرسه اثربخش برخوردار از رهبری آموزشی تحولگراست ، برای پیشرفت خود چشم اندازی پیش روی دارد ، از معلمانی فکور و پژوهنده برخوردار است ، انتظارات بالایی از معلمان و دانش آموزان دارد ، با اولیاء و جامعه پیرامون ارتباط سازنده دارد ، در فرهنگ حامی پژوهش و یادگیری غوطه ور است  و  به نظامی کارآمد از نظارت ، پایش و ارزشیابی متکی است.

دکتر ساکی در پایان بر تعهد دانشگاه فرهنگیان بر انجام یک ارزیابی دقیق و منصفانه از مدارس تحت پوشش برنامه تعالی به کمک ارزیابان و پردیس های استانی تاکید نمودند . اضافه می نماید اخیرا طی نامه ای از سوی دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ، مسوولیت ارزیابی بیرونی مدارس تحت پوشش برنامه تعالی به دانشگاه فرهنگیان واگذار گردیده است .