Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در مراسم افتتاحیه کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی مدرسه در برنامه تعالی مدیریت:

توسعه و تعالی جامعه در گروتوسعه و تعالی مدرسه است

کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه صبح دوشنبه 19 بهمن در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه این کارگاه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی  و اظهار خرسندی از میزبانی این کارگاه توسط دانشگاه، با برشمردن کاستی هایی از وضعیت کنونی کیفیت آموزشی در مدارس کشور، بر ضرورت تعالی و کیفیت بخشی مدارس تاکید و توسعه تعالی جامعه را در گرو تعالی مدرسه دانست.

دکتر ساکی رسالت مدارس را ایجاد شرایط مساعد برای رشد یادگیری و به منظور افزایش سرمایه انسانی در دانش آموزان دانست که  با تغییر مطلوب در دانش، نگرش و رفتار آنان حاصل می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  افزود: برای نیل به تعالی مدرسه، باید مدرسه را به مثابه یک کارخانه تولید یادگیری، رشد و پیشرفت در نظر گرفت که مدام نسبت فعالیت هایش با این تولید (یادگیری) مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر ساکی برنامه تعالی را اقدامی در راستای پاسخگویی به دغدغه های کیفیت افزایی آموزش و پرورش معرفی کرد که باید همراه با پشتیبانی های نظری در این زمینه باشد.

وی تامل در آموزش شناسی و توسعه گفتمان آموزشی را پیش نیاز و شرط اصلی برای تحقق اهداف برنامه های کیفیت بخشی دانست که بی توجهی به آن عملابه منزله بی اطلاعی کارگزاران از ماهیت و موقعیت محصول آموزش و یادگیری در مدرسه تلقی می شود .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به نتایج پژوهش های جهانی درباره مدارس اثربخش  افزود: یک مدرسه اثربخش برخوردار از رهبری آموزشی تحولگراست، برای پیشرفت خود چشم اندازی پیش روی دارد، از معلمانی فکور و پژوهنده برخوردار است، انتظارات بالایی از معلمان و دانش آموزان دارد، با اولیاء و جامعه پیرامون ارتباط سازنده دارد، در فرهنگ حامی پژوهش و یادگیری غوطه ور است  و  به نظامی کارآمد از نظارت، پایش و ارزشیابی متکی است.

دکتر ساکی در پایان بر تعهد دانشگاه فرهنگیان بر انجام یک ارزیابی دقیق و منصفانه از مدارس تحت پوشش برنامه تعالی به کمک ارزیابان و پردیس های استانی تاکید کرد.

شایان ذکر است: اخیرا طی نامه ای از سوی دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، مسوولیت ارزیابی بیرونی مدارس تحت پوشش برنامه تعالی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است.