Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در نشست ارزیابان طرح تعالی مدیریت مدرسه:

پیام اصلی پروژه "تعالی مدیریت مدرسه"؛ مدرسه محورِ تحول است

دکتر مهرمحمدی در نشست ارزیابان طرح تعالی مدرسه با اشاره به اینکه طرح این بحث نشان از پیدا کردن مرجعیت علمی دانشگاه فرهنگیان در دستگاه آموزش و پرورش دارد گفت: ارزیابی عملکرد مدارس تحت شمول طرح تعالی مدیریت مدرسه، یک کار دقیق علمی است که همکاران ما در معاونت پژوهشی مسولیت آن را پذیرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: توفیق ما در انجام این وظیفه خطیر علمی کاملا به عملکرد شما و اهتمامی که به کیفیت در ارزیابی از خود نشان می دهید بستگی دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه با تاکید بر اینکه، جریان ارزشیابی متکی به چارچوب های از پیش تعریف شده است، گفت: در عین حال فضا برای مانور کیفی در اجرای آن وجود دارد. 

 وی ادامه داد: یکی از پیش بینی ها ی ما این است که هریک از شما با انجام ماموریت ارزیابی به شکل حرفه ای تر،  شانس انتخاب شدن به عنوان همکار دانشگاه و داوری نهایی( 10 درصد مدارس) را پیدا می کنید.

دکتر مهرمحمدی تصریح کرد: شانس همکاری با دانشگاه در قالب کلی را هم برای کسانی که پیوند سازمانی با دانشگاه ندارند به شکل مامور می توان مد نظر داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیام اصلی پروژه "تعالی مدیریت مدرسه" این است که مدرسه محورِ تحول یا کانون تحول است، افزود: ما هم در دانشگاه، معلم را رکن تحول و تعالی می دانیم، این شعار استراتژیک دانشگاه است، این دو جریان باید به هم گره بخورند و از هم افزایی آنها اتفاقات تحولی زمینه وقوع بیشتری می یابند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بابیان این مطلب که نگاه ارگانیک به مدرسه، به مثابه یک سیستم و انسجام و هماهنگی بین پروژه های ناظر به تحول و تعالی مدرسه لازم است، ادامه داد: دراین راستا دو پرسش قابل طرح و پیگیری است، نخست اینکه آیا این 10 محور در برنامه های ترییت معلم دیده شده است؟ و دوم اینکه متقابلا آیا محورهای تحول نیزدر تربیت معلم در طرح تعالی مدیریت دیده شده است؟

وی با اشاره با اینکه پرسش دوم برای دانشگاه  مهم تر است، افزود: نگرانی جدی ما از عدم همسویی جریان های تربیتی حاکم بر مدرسه با جریان تربیتی که ما در تربیت معلم مروج آن هستیم است و  در اثر ناهمخوانی بین باور ها و انگاره های مدیران از معلم مطلوب با آنچه ما ترویج می کنیم، تمام آنچه ما رشته کرده ایم در مدرسه پنبه می شود.

دکترمهرمحمدی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با تغییر پارادایم مدیریتی در آموزش و پرورش،  مدارس ما از کیفیت و شایستگی های آموزشی و تربیتی بهره مند می شوند.