دکتر ساکی در مراسم اختتامیه کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی مدرسه در برنامه تعالی مدیریت:
ارزیابی بمثابه ابزاری برای توسعه کیفیت در نظرگرفته شود
جلسه اختتامیه کارگاه کشوری تربیت مدرس ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، دکتر محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضاء کمیته علمی ارزیابی برگزار شد . در این جلسه دکتر ساکی با تشریح مجموعه اقدامات دانشگاه برای نیل به یک ارزیابی منصفانه ، از مدرسان ارزیابی خواست تا از ارزیابی بمثابه ابزاری برای توسعه کیفیت استفاده نمایند و از القای ارزیابی بعنوان ابزاری برای عیبجویی و مچ گیری پرهیز شود . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه توسعه گفتمان برای ارزیابی و کیفیت مدارس را از اهداف اجرای این دوره برشمردند و تاکید نمودند سازوکاهایی برای جلوگیری از قطع ارتباط فکری بین دانشگاه و مدرسان پیش بینی خواهد شد که از جمله آنها تمهید سایت اطلاع رسانی ارزیابی و همچنین راه اندازی تالار مجازی گفتگوی ارزیابان با بهره گیری از ظرفیت فرهنگیادا در دانشگاه است . دکتر ساکی همچنین نقش خلاقیت وژرف اندیشی ارزیابان را در نیل به کیفیت ارزیابی مهم دانستند و ضمن وابسته شمردن ارزیابی به مستندات معتبر ، نقش درک خلاقانه ارزیاب را از محیط مدرسه تحت ارزیابی مورد تاکید قرار دادند . معاون پژوهش و فناوری با تکیه بر استمرار نظارت ضمنی دانشگاه بر روند برنامه ارزیابی مدارس تحت پوشش، به پیگیری رعایت ملاکها بعنوان معیار انتخاب ارزیابان نهایی از سوی دانشگاه اشاره نمودند .