Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر ساکی در جمع دانشجویان پردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی استان البرز :
موفقیت درس پژوهی در گرو فرهنگ یاددهی – یادگیری است

 نشست علمی درس پژوهی : چیستی و چرایی ، با حضور دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و به همت کانون دانشجویی مهارتهای معلمی پردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی استان البرز برگزار شد . در این نشست که با حضور استادان و دانشجویان این پردیس برگزار شد ، دکتر ساکی با تشریح ساختار حرفه ای معلمان و چارچوب دانشهای حرفه ای آنها ، پژوهش را بعنوان عنصری در هم تنیده با حرفه معلمی معرفی نمودند که بدون تکیه بر آن ، معلمان در انجام رسالتهای حرفه ای خود با مشکل مواجه خواهند شد . ایشان گرایش روز افزون به رویکرد معلم پژوهنده را بدلیل فاصله جریان پژوهشهای کلاسیک با نیاز حرفه ای معلمان دانستند و تاکید نمودند که نمی توان  آنگونه که مدل تحقیقات کلاسیک دنبال می کنند ، عمل تربیتی معلم را در کلاس درس متوقف به دریافت یافته های تجویزی پژوهشی پژوهشگران خارج از کلاس نمود .  معلمان خود باید بعنوان پژوهشگر در مسیر حرفه ای خود فعالانه ایفای نقش کنند .معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، پژوهشهای معلم محور را متاثر از الگوی تحقیقات کیفی دانستند که توسط معلمان و برای تاثیر گذاری بر عمل تربیتی آنها صورت می پذیرد . دکتر ساکی نقش و معجزه درس پژوهی را در تاثیر همزمان و عمقی بر انواع دانشها و مهارتهای حرفه معلمی دانستند .  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، تلاش اصلی گروه درس پژوهی را در پاسخ به این سوال مهم برشمردند که چگونه تدریس کنیم که دانش آموزان (دانشجویان ) خوب یاد بگیرند؟، به این ترتیب کانون تمرکز درس پژوهی بر موضوع یادگیری است .

 ایشان هم افزایی ، نقد و گفتگوی جمعی در باره تدریس و فرایند یاددهی –یادگیری را رمز تاثیر گذاری و اقبال فراوان به این رویکرد در دنیا دانستند که بمدد آن معلمان به سمت تعالی حرفه ای حرکت می کنند . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با ذکر مراحل مختلف درس پژوهی ، تدوین طرح درس پژوهشی را بعنوان ابتکار عمل گروه درس پژوهی در مواجهه با مساله پیش روی خود ، مهمترین و وقت گیر ترین مرحله  در فرایند درس پژوهی معرفی نمودند  و از فعالیت مشاهده نحوه اجرا در طی دو نوبت ، بعنوان فرصتی اساسی برای اصلاح و بهبود طرح درس نام بردند . در پایان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به پرسشهای دانشجویان در این زمینه پاسخ دادند.