Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در نشست کشوری کارشناس مسوولان گروه های آموزشی متوسطه:

ترویج گفتمان آموزش و یادگیری، مهمترین اقدام برای نیل به تعالی در مدرسه

نشست کشوری کارشناس مسوولان گروه های آموزشی متوسطه با محوریت تعالی مدیریت مدرسه در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این نشست گروه های آموزشی را پیشگامان توسعه کیفیت در مدارس دانست.

وی، محصول مدرسه را یاددهی – یادگیری و رشد و پیشرفت برشمرد که انجام آن منوط به برخورداری عوامل و کارگزاران آموزشی از جایگاه و ماهیت آموزش و یادگیری است.

دکتر ساکی افزود: اگر کارگزاران آموزشی، مدیران و معلمان از دانش بایسته آموزشی برخوردار نباشند،  مدرسه به پیشرفت و تعالی مورد انتظار دست نخواهد یافت و حرکت بدون علم و آگاهی می تواند نقشی معکوس بر فرایند یاددهی – یادگیری داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، با اشاره به کاستی های عملکردی در مدارس، برنامه تعالی مدیریت مدرسه را فرصتی برای مواجهه با آنها دانست که باید شرایط لازم را برای آزمون آن، در جریان اجرا، فراهم کرد.

دکتر ساکی ترویج گفتمان بحث درباره تدریس و یادگیری را به مثابه مهمترین اقدام برای حرکت در راستای نیل به فرهنگ یاددهی – یادگیری عنوان کرد که به تایید پژوهش های انجام گرفته، محور نیل به توسعه و تعالی مدارس تلقی می شود.

وی افزایش حساسیت عمومی را نسبت به مسایل تعلیم و تربیت، گامی مهم برای حل مسایل نظام آموزشی دانست.

معاون پژوهش و فناوری استفاده از ظرفیت اولیاء دانش آموزان در مسیر کیفیت زایی آموزشی بسیار مهم تلقی کرد و گفت متاسفانه در مدارس ما کمتر به این امر اشاره میشود.

در این جلسه دکتر ساکی با اشاره به برنامه های تحولی دانشگاه به پرسش های حاضرین پاسخ داد.