Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در خوزستان برگزار شد:

همایش استانی "مقایسه کارورزی جدید و قدیم "

در همایش استانی "مقایسه کارورزی جدید و قدیم " که با حضور دانشجو معلمان، مسئولان و مدرسان کارورزی در دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد، دکتر محمد رضا پور مدیر امور پردیس های استان خوزستان با اشاره به ویژگی های یک معلم دارای مهارت حرفه ای، گفت: وجود برنامه های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان از جمله پنجره فرهنگی، در جهت کسب شخصیت والای معلمی، در اولویت فعالیت های فرهنگی تربیت معلم است.

سرپرست پردیس رسول اکرم (ص) اهواز، با اشاره به ماموریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم طراز جمهوری اسلامی، اظهار داشت : برنامه کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پایه در نظریه های عملی همچون رفتار گرایی، شناخت گرایی و ساختن گرایی دارد.

 وی ادامه داد: برنامه جدید کارورزی که بر پایه  نظریه شناخت گرایی و با تاکید بر اقدام پژوهی، کنش پژوهی و روایت پژوهی در حال انجام است مزیت های بسیاری نسبت به کارورزی قدیم که بر پایه نظریه رفتار گرایی با تاکید بر رفتار عینی وجود دارد.

رضاپور با اشاره به عدم توجه به تفاوت های فردی در آموزش دانش آموزان در کارورزی قدیم به عنوان یکی از معایب آن، گفت: تاکید بر فرآیند های عالی ذهن و توجه به معنی دار کردن اطلاعات و مرتبط  کردن مطالب درسی در عین آمادگی معلم برای تدریس با استفاده از تجارب واقعی و به کاربستن دانش فراگرفته شده از مزایا کارورزی جدید شناخته میشود.

جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز  در این همایش؛ دانشگاه فرهنگیان را مرکز تربیت نیروی انسانی پرتوان و با انگیزه برشمرد و تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال های آینده باید در کسوت معلمی مجری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشند، از این رو موضوع کارورزی به عنوان  یکی از برنامه های مهم دانشگاه باید ارتباط تنگاتنگی با اهداف سند تحول بنیادین داشته باشد.

کمایی با بیان اینکه کارورزی باید با سند تحول بنیادین گره خوده باشد گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که وارد عرصه آموزش و پرورش خواهند شد باید علاوه بر منویات تئوری سند تحول به اهمیت تجارب عملی سند تحول نیز دقت و توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر درک تعریف یادگیری در سند تحول بنیادین به عنوان سند فلسفه آموزش وپرورش توسط دانشجومعلمان، اظهار کرد: مدرسه و معلم  و روش های تدریس، طرح درس  در طراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید  در جریان کارورزی  وحضور دانشجویان در مدارس  مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این همایش استانی با اشاره بر  توجه مسئولان به کارورزی به عنوان  بزرگترین پروژه دانشگاه  فرهنگیان و مهمترین آزمون موفقیت آن، افزود: با فارغ التحصیلی دانشجو معلمان و ورود آنها به عنوان معلمان در چرخه آموزش و پرورش، عملکردشان  مورد بررسی جامعه و  متخصصان قرار خواهد گرفت که امیدواریم  با عنایتی که به موضوع کارورزی شده است بهترین ارزیابی را کسب کنند.

گفتنی است در این همایش بیش از 24 مقاله از سراسر کشور  ارائه و داوری شد.