دکتر مهرمحمدی در همایش کشوری تربیت سیاسی ، اجتماعی :
معلم باید نماد درد مشترک و مسوولیت اجتماعی باشد
همایش کشوری تربیت سیاسی ، اجتماعی با حضور جمعی از معاونین دانشگاه ، مدیران ، استادان ، کارشناسان و دانشجویان در در سالن اجتماعات سازمان مرکزی برگزار گردید . در این همایش دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه از طریق ویدیوکنفرانس طی سخنانی به بررسی رابطه و نسبت بین تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی و اولویت آنها در دانشگاه فرهنگیان پرداختند . ایشان با تکیه بر ساحت تربیت سیاسی ، اجتماعی در سند تحول بنیادین ، معلم را بعنوان یک کنشگر و روشنفکر عرصه عمومی معرفی نمودند که باید دغدغه اصلاحگری جامعه را داشته باشند و برای این نقش آماده شوند . ایشان اضافه نمودند در تربیت سیاسی ، اجتماعی سوالی مطرح است که آیا تربیت اجتماعی را باید با قید سیاسی مورد تاکید قرار داد و تربیت سیاسی ناوابسته به بافت قدرت را در برنامه داشته باشیم . یا آنها را جداگانه در نظر گرفت ؟ سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه دادند ، تربیت اجتماعی اعم از تربیت سیاسی است ، هر کنش اجتماعی ضرورتا سیاسی نیست اما هر کنش سیاسی اجتماعی است . تربیت اجتماعی، سیاسی ناظر بر ساخت مفهوم ارزشی درد مشترک است . مفهوم درد مشترک بعنوان نمادی از رفتار سیاسی ، اجتماعی بایسته ، اشاره به خروج از پوسته فردیت و نگاه به منافع جمعی دارد . حال اگر تمایز بین تربیت سیاسی و اجتماعی به رسمیت شناخته شود ، این پرسش مطرح می شود که در دانشگاه فرهنگیان کدامیک باید کانون توجه باشد ؟ انتظار داشته باشیم دانشجویان درگیر دغدغه های اجتماعی باشند و در مسیر تجربه هایی نظیر اردوهای جهادی ، امورخیریه و موارد مشابه آن قرار گیرند که نشاندهنده رفتار اجتماعی است . یا تربیت سیاسی در اولویت قرار گیرد و دانشجومعلمان در مسیر تجربه هایی نظیر حضور در تشکلهای سیاسی ، فعالیتهای انتخابات کشوری و محلی قرار گیرند . اولویت با کدامیک باشد ؟. سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان نمودند ما به دلیل شمولیت تربیت اجتماعی ، آن را در دانشگاه در اولویت قرار می دهیم چرا که درک درد مشترک بعنوان پیامد تربیت اجتماعی، با خود تربیت سیاسی را نیز در پی دارد و تربیت سیاسی جزء دستاوردهای درد مشترک است .