Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان:

معلم قله نشین است و رسالت دانشگاه فرهنگیان، تثبیت این قله نشینی در جامعه است.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، صبح امروز یکشنبه 15 بهمن ماه، در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان، در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ضمن تبریک دهه فجر گفت: آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان را برجسته ترین مؤلفه در کارنامه کاری خود می دانم. وی با بیان اینکه وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)، قله انسانیت است، تصریح کرد: خداوند، پیامبر(ص) را که بدون وجود مقدس ایشان، تربیت امکان پذیر نمی باشد، به عنوان قله تربیت برای انسان خلق کرد. دکتر حاجی بابا

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، صبح امروز یکشنبه 15 بهمن ماه، در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان، در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ضمن تبریک دهه فجر گفت: آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان را برجسته ترین مؤلفه در کارنامه کاری خود می دانم.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)، قله انسانیت است، تصریح کرد: خداوند، پیامبر(ص) را که بدون وجود مقدس ایشان، تربیت امکان پذیر نمی باشد، به عنوان قله تربیت برای انسان خلق کرد.

دکتر حاجی بابایی، زیباترین اقدام خود را افتتاح دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: امروز در کارنامه کاری خود با افتخار خواهم نوشت؛ دانشگاه فرهنگیان با لطف و عنایت خداوند شروع به کار کرد.

وزیر آموزش وپرورش، با اشاره به اینکه در زمان دانشجویی در مرکز تربیت معلم، باورم نمی شد، روزی در مجلس برای افتتاح دانشگاه فرهنگیان در راستای رفع معایب مراکز تربیت معلم سخن بگویم، گفت: برای نخستین بار آموزش و پرورش دارای دانشگاهی خاص فرهنگیان شده است  و امروز بعد از 34 سال آرزوی مدرسان مراکز تربیت معلم محقق شد.

وی افزود: امروز با اطمینان می گویم، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تمام مسؤولان و افراد آشنا به تربیت معلم و تعلیم و تربیت از آغاز به کار این دانشگاه خرسند هستند.

دکتر حاجی بابایی  با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان، جایگاه عظیم و بزرگی برای انسان سازی است، افزود: بهترین امکانات باید در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد، چرا که این دانشگاه باید با قدرت به فعالیت بپردازد و از این طریق، جامعه، آموزش و پرورش و کل کشور بیمه گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دنیا، رنگی جز رنگ تربیت وجود ندارد، گفت: تربیت تنها واژه ای است که انسانیت، خلقت، هستی و تمام امور برای آن خلق شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این مطلب که تربیت در گران بهای هستی است و اگر عمیق تر به آن بنگریم، زیبایی و ارزشمندی آن، تجلی بیشتری خواهد یافت، گفت: تحول بنیادین آموزش وپرورش به دنبال هدایت دانش آموزان به سمت رشد و کمال است و در این راه از قرآن، به عنوان وسیله هدایت بهره خواهد برد.

دکتر حاجی بابایی افزود: انسان با قرار گرفتن در صراط مستقیم  به درستی تربیت می شود و صراط مستقیم، همان، قرآن، پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) می باشند و دلیل صراط مستقیم بودن ایشان در ویژگی معلمی آنان نهفته است.

وزیر آموزش و پرورش، با  اعلام اینکه معلم، دانش آموزان را با تمام وجود هدایت می کند، تصریح کرد: اگر هدایت، هدف معلم نبود،  نیازی به ایجاد دانشگاه فرهنگیان احساس نمی شد.  

وی، با اشاره به اینکه در این دانشگاه قصد داریم انسان هایی  تربیت کنیم تا محور و مرجع تمام مسائل تربیتی باشند، خاطر نشان کرد: تحول بنیادین آموزش وپرورش، تمام گمشده های جامعه را نمایان و آنان را به راه صحیح هدایت خواهد کرد.

دکتر حاجی بابایی، با بیان اینکه اگر یاری معلمان نبود، امکان استقرار نظام آموزشی جدید وجود نداشت، گفت: تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان  آغاز شد و دانشجویان در این دانشگاه برای معلمی به طور ویژه دوره خواهند دید.

وزیر آموزش و پرورش با خطاب قرار دادن دانشجو معلمان حاضر گفت: امروز هر چه زیبایی در کشور است، مرهون زحمات معلمان است و هر چه زشتی و نا زیبایی، نتیجه بی توجهی به این شغل انبیا می باشد، کار معلمی هدایت است ؛ معلم تنها به دادن نشانی رشد بسنده نمی کند و با گرفتن دست دانش آموز، او را تا مقصد رشد و بالندگی پیش می برد.

وی تصریح کرد: معلم قله نشین است و رسالت دانشگاه فرهنگیان تثبیت این قله نشینی در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش، در مقام تبیین واقعی مفهوم تحول بنیادین و مصادیق آن  افزود: دانشجو معلمی که امروز با هجده سال سن، وارد دانشگاه فرهنگیان می شود و پس از دو سال همزمان به عنوان کارورز وارد کلاس های درس می گردد، پس از انجام سی سال خدمت، با پنجاه و دو سال سن به بازنشستگی می رسد و حال آن که  استخدام معلم چهل و سه ساله چه فایده ای دارد؟ آیا این معنای تحول بنیادین نیست؟

وی در پایان افزود: تحول بنیادین یعنی اینکه از امروز، کار اساسی یعنی کار علمی، تربیتی در دانشگاه فرهنگیان آغاز شده است و رؤسای پردیس ها با کمال عزتمندی به سمتی بروند که مراکز آموزشی را فقط جای تعلیم و تربیت بدانند.