Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد:

اولین جلسه بررسی چالش های مدیریت های امور پردیس های استانی در حوزه موضوعات معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع

اولین جلسه بررسی چالش های مدیریت های  امور پردیس های استانی در حوزه موضوعات معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع روز دوشنبه مورخ 95/1/30  با حضور مدیران محترم ده (10) مدیریت امور پردیس های استان ، معاون  محترم طرح و برنامه و توسعه و مدیرکل زبرمجموعه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید از ساعت 7 صبح برگزار گردید.

 این جلسه در دو گروه و حضور برخط مدیران استان های گروه اول : آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، اردبیل ، کردستان، کرمانشاه و گروه دوم : مدیران محترم استان های قزوین، مازندران ، البزر ، گیلان و زنجان بصورت ویدئو کنفرانس و با محوریت مباحثی چون:

  • تبیین سیاست های کلان سال 1395 دانشگاه در حوزه طرح و برنامه و توسعه منابع،
  • تبیین اقدامات تحولی و الزامات فراروی  دانشگاه،
  • پیشرفت های انجام شده در حوزه های مختلف اداری مالی، بودجه ای و پشتیبانی،
  • تبیین عملکردهای مالی و بودجه ای و برنامه های سال 95 معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه

 تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر خاکی ضمن تبریک ایام سال نو و آرزوی توفیق برای مدیران محترم استان ها در سال 1395، پیرامون موضوعات:

  • تبریک ایام با سعادت میلاد امام جواد (ع) و تبریک ایام سال نو.
  • اشاره به اقدامات پایان سال تمام استان‏ها در راستای تحقق اهداف دانشگاه.
  • اشاره به هدف اصلی جلسه و لزوم رسیدگی به مسائل کلان حوزه‏های کلان.
  • استفاده بهینه از امکانات و منابع دانشگاه (انسانی / مالی / ...)
  • صرفه‏جویی ( لزوم توجه  : اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل)
  • اولویت بندی برنامه ها (ساماندهی نیروی انسانی، اقتصاد مقاومتی، هیأت علمی)

مطالبی را رائه نموده و تاکید داشتند در وضعیت فعلی دانشگاه اولویت های حوزه طرح و برنامه در سال 1395 در قالب 14 برنامه کلان است که به عنوان راهنمای عمل معاونت در سال جاری خواهند بود که این 14 برنامه به شرح زیر بوده اند:

  1. برون سپاری
  2. اضافه کار و درآمد اختصاصی (50% - 50%)
  3. پاداش های ناشی از کاهش هزینه‏ها
  4. پایه‏های استحقاقی کارکنان حسب کارایی و نقش کارکنان
  5. تشکیل کمیته صرفه‏جویی ( در ستاد / استان)
  6. دستورالعمل مربوط به حق الزحمه
  7. واگذاری بخشی از فعالیت ها در قالب حداکثری عدم تصدی
  8. کاهش سفرهای استانی با توجه به ضرورت های آن
  9. انتصابات با تأکید بر صرفه‏جویی در راستای اقتصاد مقاومتی
  10. حسابداری تعهدی
  11. آموزش نیروی انسانی
  12. نظارت بر هزینه‏ها
  13. اصلاح روش ها و فرآیندهای انجام کار
  14. ساماندهی نیروی انسانی

در ادامه جلسه، مدیران محترم استانها(دو گروه) آقایان و خانمها

دکتر امیری ( کرمانشاه) ، دکتر نورمند (اردبیل) ، دکتر فزون مهر (ارومیه) ، آقای دکتر بدری (آذربایجان شرقی) ، دکتر معروفی ( کردستان) ، دکتر یوسفی : (قزوین)، خانم دکتر گلین مقدم (گیلان) ، دکتر کسائیان (مازندران) ، دکتر غنی لو معاون دکتر کاوندی (زنجان) و دکتر صالحی (البرز)  به ترتیب پیرامون موضوعات مختلفی حول محور مسائل معاونت مطالبی را نکاتی را بیان نموده و حل برخی از مشکلات استان را خواستار شدند که برخی از آنها به شرح دیل بوده است.

  • اشاره به حق‏التدریس 94 و پرداخت نشدن آن
  • اشاره به موضوع ورود مأموران از آموزش و پرورش
  • بحث فرآیند جذب جذب هیأت علمی  
  • مستقر شدن چارت استانی و پردیس ها
  • مشخص شدن وضعیت نیروهای هیأت علمی با بیش از 35 سال سابقه
  • چگونگی استفاده از ظرفیت‏های بنیادها و نهادهای استانی
  • حل و فصل مسائل برون سپاری و لزوم توجه به وحدت رویه در تمام کشور
  • باز مهندسی فرآیندهای پذیرش دانشجو (فضاها و اتاق های دانشجویی)
  • ساماندهی کسر از حقوق دانشجو معلمان
  • مشکلات ناشی از درخواست بازنشستگی وسیع کارکنان در سطح استان
  • لزوم توجه پاداش و مرخصی ذخیره کارکنان و پرداخت نشدن اسناد و دیون
  • لزوم توجه یه حق‏الزحمه ها در موضوع ساماندهی ماده 28 ها
  • بحث تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری و آموزشی با قدمت بالا
  • بحث استقرار مدیریت‏های استانی و لزوم تامین بعضی نیازهای ضروری آن
  • اشاره به لزوم تخصیص اعتبار خاص عمرانی به استان در جهت تعمیرات ساختمان‏های فرسوده
  • بحث هوشمندسازی و عدم اختصاص بودجه از محل درآمدزایی در جهت تجهیز سایت.
  • بیمه تکمیلی آرمان و کمک به استان
  • اختصاص خودور به استان
  • بحث متمرکز شده مسایل مالی و کارپردازی در سطح مدیریت استان و لزوم بازنگری در پست‏های تخصیصی در پردیس‏ها
  • لزوم تجمیع انبار و سامانه انبارداری
  •  شرح وظایف جدید برای پست ها
  • لزوم پیگیری ارائه خدمات فیبر نوری از سوی ستاد
  • بحث تعطیلی روز پنجشنبه و لزوم اعمال وحدت رویه در کشور در سطح استان / پردیس
  • لزوم اجرای تفاهم نامه استانی بدون دخالت ستاد در بحث رفاهیات / اضافه کار / ...
  • تأخیر صندوق ذخیره فرهنگیان برای پرداخت وجوهات بازنشستگان دانشگاه
  • لزوم توجه به احتراز روزمرگی و توجه به برنامه‏ریزی های بلند مدت در مسایل سازمانی از قبیل جذب هیأت علمی و توجه به آن در ساماندهی رشته ها و اساتید.

پس از ارائه نظرات از جانب مدیران محترم مدیریت امور پردیس های استان های مدعو، مدیران کل محترم حوزه معاونت مطالبی را پیرامون مشکلات مطروحه از سوی استان ها متذکر شده و پاسخ ها مناسبی را بیان داشتند. در ادامه دکتر خاکی با جمع بندی محورهای مورد بحث در جلسه، به برخی از اقدامات اساسی انجام شده در معاونت از قبیل تصویب شیوه نامه پرداخت پلکانی به مأموران دانشگاه؛ در انتظار بودن تصویب بودجه سال 95 برای شروع پرداخت؛ اشاره به افزایش اختیارات مدیران استانی در حوزه های اضافه کار، درآمد و توزیع عمرانی و تملک دارایی‏های سرمایه‏ای، اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی با بیمه، پیگیری پرداخت 11 هفته اول حق‏التدریس سال 94 ؛ پیگیری پرداخت شدن حق‏التدریس ها و... اشاره کرده و مواردی را از مدیرانن استان ها خواستار شدند تا در اولویت اقدامات خود در سال 1395 مورد پیگیری قرار دهند. سرفصل های اصلی اقدامات اعلام شده به شرح زیر بوده است:

  • توجه خاص به شیوه نامه تشکیل کمیته و کارگروه های سیاستگذاری و تبیین اقتصاد مقاومتی در ستاد/استان
  • الزامات تشکیل کمیته مربوط به قانون ارتقای سلامت فضای اداری و مقابله با فساد
  • لزوم دقت عمل در تنظیم اسناد از سوی عاملین مالی
  • دقت نظر در پرداخت ها منضم به امضای مقام مجاز

این جلسه با بررسی سایر موضوعات جاری قابل طرح از قبیل اعتبارات 1395 ، الزامات آموزش کارکنان دانشگاه و ...، در ساعت 30/10 صبح  به کار خود پایان  داد.