دکتر محمدی رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی:
دانش آموختگان عناصر کلیدی در ارزیابی هستند
دکتر محمدی رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی در کارگاه آموزشیِ سومین نشست کارکنان نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت به تشریح و بررسی نحوه ارزیابی و سنجش، چگونگی تعریف عامل ها و ملاک های سنجش و همچنین ابزارهای گردآوری و استخراج یافته ها برای سنجش و تعالی کیفیت پرداخت.
وی با اشاره به ضرورت تعریف عامل ها و ملاک ها متناسب با شرایط بومی سازی شده برای سنجش، بر توجه به تجارب بین المللی این حوزه و بررسی نظام های تعلیم و تربیت برای دستیابی به الگو و مرجع مناسب سنجش تاکید کرد.
دکتر محمدی با ذکر اهداف و رسالت دانشگاه به عنوان فلسفه وجودی آن به اولویت بندی آموزشی و پژوهشی برنامه ها و منابع انسانی اعم از هیات علمی، کارکنان، دانش آموختگان به عنوان عاملین سنجش در دانشگاه پرداخت و در ادامه نحوه شناسایی و تدوین ملاک ها و نشانگر ها را تشریح کرد.
همچنین وی با بیان اینکه دانش آموختگان عنصر کلیدی ما در ارزیابی هستند برگ برنده این حوزه را آشنایی دقیق از نظام ارزیابی و سنجش و نظام تربیت معلم برشمرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از تمام توانمندی های مجموعه برای افزایش کیفیت بهره برد و بدون برنامه های حوزه بالندگی در توانمند سازی و برگزاری دوره های دانش افزایی نمی توان انتظاری برای تعالی کیفیت و بهبود سازو کار داشت.
رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی با تاکید بر اهمیت ارزیابی دوره های آموزشی در تصمیم برای برگزاری دوباره و تاثیر گذار بودن آن، از عوامل مورد سنجش در کیفیت هیات علمی اصلح را توجه به رویکردهای یادگیری و ایجاد انگیزه و همچنین روش های تدریس عنوان و اظهار کرد: در تعریف نشانگر ها و طیف های سنجش می بایست صریح و شفاف بود تا بتوان پیشنهاد های عملی سازنده داد.
وی افزود: در ارزیابی از کارهای شفاهی باید پرهیز کرد و به مستند سازی پرداخت.
وی ارزیابی درونی را سنگ بنای تعالی کیفیت دانست و تصریح کرد: پس از ارزیابی درونی و نهادینه سازی آن، مستند سازی بر اساس فلسفه وجودی و وزن دهی بر مبنای اولویت های دانشگاه و تعیین مسیر می بایست به ارزیابی بیرونی و اعتبار سنجی پرداخت.
برگزاری کارگاه های عملی برای شرکت کنندگان در به کار گیری آموخته هایشان از دیگر بخش های این کارگاه بود.