Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر محمدی رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی:

دانش آموختگان عناصر کلیدی در ارزیابی هستند

دکتر محمدی رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی در کارگاه آموزشیِ سومین نشست کارکنان نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت  به تشریح و بررسی نحوه ارزیابی و سنجش،  چگونگی تعریف عامل ها و ملاک های سنجش و همچنین ابزارهای گردآوری و استخراج یافته ها برای سنجش و تعالی کیفیت پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت تعریف عامل ها و ملاک ها متناسب با شرایط بومی سازی شده برای سنجش، بر توجه به تجارب بین المللی این حوزه و بررسی نظام های تعلیم و تربیت برای دستیابی به الگو و مرجع مناسب سنجش تاکید کرد.

دکتر محمدی با ذکر اهداف و رسالت دانشگاه  به عنوان فلسفه وجودی آن به اولویت بندی آموزشی و پژوهشی برنامه ها و منابع انسانی اعم از هیات علمی، کارکنان، دانش آموختگان به عنوان عاملین سنجش در دانشگاه پرداخت و در ادامه نحوه شناسایی و تدوین ملاک ها و نشانگر ها را تشریح کرد.

 همچنین وی با بیان اینکه دانش آموختگان عنصر کلیدی ما در ارزیابی هستند برگ برنده این حوزه را آشنایی دقیق از نظام ارزیابی و سنجش و نظام تربیت معلم برشمرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از تمام توانمندی های مجموعه برای افزایش کیفیت بهره برد و بدون برنامه های حوزه بالندگی در توانمند سازی و برگزاری دوره های دانش افزایی نمی توان انتظاری برای تعالی کیفیت و بهبود سازو کار داشت.

رئیس مرکز سنجش و ارزیابی آموزش عالی با تاکید بر اهمیت ارزیابی دوره های آموزشی در تصمیم برای برگزاری دوباره  و تاثیر گذار بودن آن، از عوامل مورد سنجش در کیفیت هیات علمی اصلح را توجه به رویکردهای یادگیری و ایجاد انگیزه و همچنین روش های تدریس عنوان و اظهار کرد: در تعریف نشانگر ها و طیف های سنجش می بایست صریح و شفاف بود تا بتوان پیشنهاد های عملی سازنده داد.

وی افزود: در ارزیابی از کارهای شفاهی باید پرهیز کرد و به مستند سازی پرداخت.

وی ارزیابی درونی را سنگ بنای تعالی کیفیت دانست و تصریح کرد: پس از ارزیابی درونی و نهادینه سازی آن، مستند سازی بر اساس فلسفه وجودی و وزن دهی بر مبنای اولویت های دانشگاه و تعیین مسیر می بایست به ارزیابی بیرونی و اعتبار سنجی پرداخت.

 برگزاری کارگاه های عملی برای شرکت کنندگان در به کار گیری آموخته هایشان  از دیگر بخش های این کارگاه بود.