دکتر کیانی در نشست هم اندیشی و بالندگی حرفه ای:
سنجش میزان و کیفیت برگزاری دوره ها از شاخص های ارزیابی است
در بخش دوم از کارگاه های برگزار شده در سومین نشست هم اندیشی و بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت و ارزیابی، کارشناسان مدیریت بالندگی طراحی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی دوره های آموزشی را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.
دکتر کیانی معاونت نظارت و ارزیابی با بیان اینکه امسال عمده طراحی و اجرای دوره بالندگی بر عهده کارشناسان ارزیابی است گفت: یکی از شاخص های ارزیابی کارشناسان این حوزه ، سنجش میزان و کیفیت دوره های برگزار شده توسط کارشناسان است.
در این بخش، ضمن بیان 3 گام اصلی، طراحی و مجوز اجرای دوره، برگزاری مطلوب، متفاوت و با کیفیت و ارزیابی نحوه برگزاری آن و گرفتن کد به ویژگی های برگزاری دوره ها مبنی بر مسئله محور بودن، ضرورت نیاز سنجی و امکان سنجی در برگزاری و رعایت استاندارد، تشریحِ مشکلات و مسائل پیش رو و نیاز ها در برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی، نحوه تدوین و تهیه گزارش ها و گرفتن مجوز و شناسایی فرصت های بروز بالندگی پرداخته شد.
همچنین در این نشست سه طرح بالندگی؛ طرح چتر بالندگی (آموزش همه گیر در دسترس و تکرار پذیر)، جشنواره 120( به اشتراک گذاری ایده ها و تجارب نو )و پاد آموز (فیلم های کوتاه متخصصین علوم تربیتی و نحوه عملیاتی کردن آن) معرفی و نحوه اجرای شدن و چالش های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در بخش عصرگاهی اولین روز از نشست، دکتر فرجی به تشریح و بررسی روش های بالندگی حرفه ای و در ادامه ابراهیمی به ارائه مدل ارزیابی پرداخت.
پرسش و پاسخ کارشناسان و مسئولان نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه های این نشست بود.