دکتر نجفی، قائم مقام و مشاور عالی دانشگاه، در آیین افتتاحیه پردیس شهید رجایی قزوین:
تاسیس دانشگاه فرهنگیان، محصول نگاه حرفه ای به آموزش و پرورش است.
آئین افتتاحیه، پردیس های استان قزوین، دوشنبه 23/11/91 با حضور دکترنجفی، قائم مقام و مشاور عالی دانشگاه فرهنگیان، نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان،  استاندار قزوین ومسؤولین استانی، اساتید و دانشجویان برگزار شد. در این مراسم، خیرخواه، رییس پردیس شهیدرجایی(برادران)، ضمن خیر مقدم، در خصوص شروع به کار رسمی دانشگاه فرهنگیان در کشور مطالبی را بیان نمود، وی دانشگاه فرهنگیان را نقطه آغازتحوّلی بنیادین درعرصه تعلیم وتربیت، برشمرد. در ادامه ، دکترنجفی، قائم م
آئین افتتاحیه، پردیس های استان قزوین، دوشنبه 23/11/91 با حضور دکترنجفی، قائم مقام و مشاور عالی دانشگاه فرهنگیان، نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، استاندار قزوین ومسؤولین استانی، اساتید و دانشجویان برگزار شد.
در این مراسم، خیرخواه، رییس پردیس شهیدرجایی(برادران)، ضمن خیر مقدم، در خصوص شروع به کار رسمی دانشگاه فرهنگیان در کشور مطالبی را بیان نمود، وی دانشگاه فرهنگیان را نقطه آغازتحوّلی بنیادین درعرصه تعلیم وتربیت، برشمرد.
در ادامه ، دکترنجفی، قائم مقام و مشاور عالی دانشگاه، به بیان سخنانی پرداخته و تأسیس دانشگاه فرهنگیان را محصول نگاه حرفه ای به آموزش و پرورش دانست.
وی عصرحاضر را، عصر روش مندی، برشمرد و گفت: امروز نگاه دولت - ملت ها، به آمورش و پرورش از نگاه حمایتی، به حرفه ای تبدیل شده و از نگاه حرفه ای، آموزش و پرورش، محور توسعه و معلم، ناخدای کشتی تعلیم و تربیت است.
مشاور عالی دانشگاه، خطاب به دانشجو معلمان جدید الورود تأکید کرد:"معلمی عشق است و ایثار و گذشت"،با این نگاه، فعالیت خود را آغاز کنید، در غیر این صورت و بدون عشق، در این عرصه خطیر نمی توان توفیق یافت.
وی با اشاره به ویژگی های عصر انفجار اطلاعات، نقش امروز معلم را، نقشی پیچیده ارزیابی کرد و گفت : وظیفه معلم صرفا انتقال دانش و اطلاعات به مخاطب نیست، فرآیند یاد دهی _ یادگیری، از شیوه های سنتی، به مدرن و دیجیتال تبدیل شده، لذا، معلم امروز، باید دارای توانایی های ویژه این عصر بوده و بتواند در فضای انتشار سریع دانش و اطلاعات به طور موثر نقش آفرینی کند.
دکتر نجفی، با اشاره به سطوح یادگیری، در 3 سطح اطلاعات، باور و رفتار بر اهمیت مرحله رفتار، تأکید کرد و گفت: هدف نهایی انتقال دانش، رسیدن به مرحله رفتار است.
وی از اطلاعات و آموزه های دینی به عنوان مثال یاد کرد و گفت: برای رسیدن به جامعه دینی، آموزه ها و رفتارهای دینی باید به سطح رفتار برسد، به عبارت دیگر ارزیابی و ارزشیابی موفقیت کار کردهای دینی وفرهنگی در رفتارهای عمومی مشاهده می شود، وقتی در جامعه ای دروغ مصداق و مشتری ندارد، یعنی دستگاه های فرهنگی، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، به رسالت و ماموریت خود عمل کرده اند، لذا رسیدن از آموزش به سطح رفتارهای علمی ضروری است.
مشاور عالی دانشگاه با تأکید بر ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، یعنی تعلیم و تربیت نیروی انسانی کیفی، برای آموزش و پرورش، گفت: میزان موفقیت دانشگاه فرهنگیان، در سال 94 ،با مشاهده اولین دوره خروجی و فارغ التحصیلان این دانشگاه دیده خواهد شد.
وی افزود: معتقدم، اگر فارغ التحصیلان این دانشگاه در جامعه، با 3 ویژگی تعهد، وفاداری و مسؤولیت ظاهر شوند، موفق بوده ایم.
قائم مقام دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را متفاوت و متمایز از دیگر دانشگاه ها بر شمرد و تصریح کرد: شاگرد شاگردان این دانشگاه، عهده دار مسؤولیت های مختلف و مهم جامعه خواهند شد، لذا فراگیران این دانشگاه، پس از فارغ التحصیلی باید شاگردانی تربیت کنند، که نیاز های حرفه ای و علمی جامعه را برطرف نمایند. بر این اساس، توجه و همراهی ویژه همه نهادها و مسؤولین، برای تسهیل مسیر این دانشگاه در رسیدن به قله نهایی ضروری است.
پایان بخش مراسم، قرائت میثاق نامه توسط یکی از اعضای خانواده مقدس شهدا بود.