Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

رونمایی از اولین شماره مجله علمی تخصصی تربیت معلم فکور

اولین شماره نشریه علمی_تخصصی دانشگاه فرهنگیان با عنوان تربیت معلم فکور در دومین همایش ملی تربیت معلم اصفهان توسط دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه رونمایی شد.

انتشار مجله تربیت معلم فکور، حلقه ­ای از زنجیره فعالیت­های هم راستا با انتظار  تولید فکر و توسعه گفتمان علمی در باره تربیت معلم در کشور است که پیش از این با برگزاری همایش های ملی تربیت معلم، برگزاری نشست های علمی _تخصصی تربیت معلم و در آینده با انتشار مطالعات تربیت معلم ادامه خواهند یافت.

مخاطبان اصلی مجله، دانشجو معلمان و معلمان هستند؛ به این ترتیب مجله تربیت معلم فکور در صدد دریافت و انتشار مقالاتی است که به صورتی روشن برای توسعه حرفه ­ای  معلمان و دانشجو معلمان قابل درک و استفاده باشند. بنابراین همه افرادی که دارای دستاوردهای تجربی _ علمی _ تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان و معلمان می­ باشند (استادان، معلمان، دانشجومعلمان و سایر علاقه مندان) می­ توانند مطالب خود را در این نشریه منتشر نمایند. با این رویکرد، محورهای موضوعی زیر در فرایند پذیرش مورد توجه  قرار می­ گیرند:

1) روایت­ها و تجربه ­های تربیتی، آموزشی معلمان از کلاس درس و حضور در مدرسه

2) گزارش حاصل از دستاوردهای علمی پژوهشی مرتبط با رشته ­های تخصصی دانشجو معلمان (مباحث و موضوعات مرتبط با رشته­ های تخصصی دانشجویان)

3) کند و کاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاه­های مقام معظم رهبری درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، نوشته ­ های معلمان و استادان پیشکسوت درباره رسالت حرفه­ای معلمان و چگونگی نیل به آن،

4) گزارش ­های مرتبط با نشست ­های علمی_تخصصی تربیت معلم،

5) نقد علمی برنامه ­های درسی دانشگاه فرهنگیان و مدارس،

6) دستاوردهای حاصل از فعالیت­ های کارورزی، درس پژوهی و پروژه ­های پایانی،

7) تازه­ ها و گزارش ­های روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه تربیت معلم در ایران و جهان

8) معرفی و نقد کتاب­ های علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی تربیت معلم،

9) نوآوری­ های علمی پژوهشی و آموزشی درتربیت معلم و آموزش رشته­ های تخصصی

10) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد بالا دستی درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان

11) کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی ­های مورد نیاز معلمان

12) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه

13) گفتگو با استادان و معلمان پیش­کسوت درباره تربیت معلم

فعالیت معلم فکور، با نقد عمل و مطالعه برای اصلاح آن  همراه است؛ در نتیجه نشریه ­ای که به تربیت آن می­ پردازد خود باید پیش­تر پایبند به این رویکرد باشد.

کلیه مراحل ثبت نام، داوری، ویرایش و انتشار این مجله بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه به آدرس http://itt.cfu.ac.ir انجام می­ شود.