رونمایی از اولین شماره مجله علمی تخصصی تربیت معلم فکور
اولین شماره نشریه علمی_تخصصی دانشگاه فرهنگیان با عنوان تربیت معلم فکور در دومین همایش ملی تربیت معلم اصفهان توسط دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه رونمایی شد.
انتشار مجله تربیت معلم فکور، حلقه ای از زنجیره فعالیتهای هم راستا با انتظار تولید فکر و توسعه گفتمان علمی در باره تربیت معلم در کشور است که پیش از این با برگزاری همایش های ملی تربیت معلم، برگزاری نشست های علمی _تخصصی تربیت معلم و در آینده با انتشار مطالعات تربیت معلم ادامه خواهند یافت.
مخاطبان اصلی مجله، دانشجو معلمان و معلمان هستند؛ به این ترتیب مجله تربیت معلم فکور در صدد دریافت و انتشار مقالاتی است که به صورتی روشن برای توسعه حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان قابل درک و استفاده باشند. بنابراین همه افرادی که دارای دستاوردهای تجربی _ علمی _ تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان و معلمان می باشند (استادان، معلمان، دانشجومعلمان و سایر علاقه مندان) می توانند مطالب خود را در این نشریه منتشر نمایند. با این رویکرد، محورهای موضوعی زیر در فرایند پذیرش مورد توجه قرار می گیرند:
1) روایتها و تجربه های تربیتی، آموزشی معلمان از کلاس درس و حضور در مدرسه
2) گزارش حاصل از دستاوردهای علمی پژوهشی مرتبط با رشته های تخصصی دانشجو معلمان (مباحث و موضوعات مرتبط با رشته های تخصصی دانشجویان)
3) کند و کاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاههای مقام معظم رهبری درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، نوشته های معلمان و استادان پیشکسوت درباره رسالت حرفهای معلمان و چگونگی نیل به آن،
4) گزارش های مرتبط با نشست های علمی_تخصصی تربیت معلم،
5) نقد علمی برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان و مدارس،
6) دستاوردهای حاصل از فعالیت های کارورزی، درس پژوهی و پروژه های پایانی،
7) تازه ها و گزارش های روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه تربیت معلم در ایران و جهان
8) معرفی و نقد کتاب های علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی تربیت معلم،
9) نوآوری های علمی پژوهشی و آموزشی درتربیت معلم و آموزش رشته های تخصصی
10) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد بالا دستی درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان
11) کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی های مورد نیاز معلمان
12) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه
13) گفتگو با استادان و معلمان پیشکسوت درباره تربیت معلم
فعالیت معلم فکور، با نقد عمل و مطالعه برای اصلاح آن همراه است؛ در نتیجه نشریه ای که به تربیت آن می پردازد خود باید پیشتر پایبند به این رویکرد باشد.
کلیه مراحل ثبت نام، داوری، ویرایش و انتشار این مجله بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه به آدرس http://itt.cfu.ac.ir انجام می شود.