رونمایی از اولین شماره مجله علمی تخصصی تربیت معلم فکور
اولین شماره نشریه علمی- تخصصی دانشگاه فرهنگیان با عنوان تربیت معلم فکور در دومین همایش ملی تربیت معلم اصفهان توسط دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه رونمایی شد.
انتشار مجله تربیت معلم فکور، حلقهای از زنجیره فعالیتهای هم راستا با انتظار تولید فکر و توسعه گفتمان علمی در باره تربیت معلم در کشور است که پیش از این با برگزاری همایشهای ملی تربیت معلم، برگزاری نشستهای علمی _تخصصی تربیت معلم و در آینده با انتشار مطالعات تربیت معلم ادامه خواهند یافت. مخاطبان اصلی مجله، دانشجو معلمان و معلمان هستند. به این ترتیب مجله تربیت معلم فکور در صدد دریافت و انتشار مقالاتی است که بصورتی روشن برای توسعه حرفهای معلمان و دانشجو معلمان قابل درک و استفاده باشند. بنابراین همه افرادی که دارای دستاوردهای تجربی - علمی – تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان و معلمان میباشند (استادان، معلمان، دانشجومعلمان و سایر علاقه مندان) میتوانند مطالب خود را در این نشریه منتشر نمایند. با این رویکرد، محورهای موضوعی زیر در فرایند پذیرش مورد توجه قرار میگیرند:
1) روایتها و تجربههای تربیتی، آموزشی معلمان از کلاس درس و حضور در مدرسه
2) گزارش حاصل از دستاوردهای علمی پژوهشی مرتبط با رشتههای تخصصی دانشجو معلمان (مباحث و موضوعات مرتبط با رشتههای تخصصی دانشجویان)
3) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاههای مقام معظم رهبری درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، نوشتههای معلمان و استادان پیشکسوت درباره رسالت حرفهای معلمان و چگونگی نیل به آن،
4) گزارشهای مرتبط با نشستهای علمی_تخصصی تربیت معلم،
5) نقد علمی برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان و مدارس،
6) دستاوردهای حاصل از فعالیتهای کارورزی، درس پژوهی و پروژههای پایانی،
7) تازهها و گزارشهای روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه تربیت معلم در ایران و جهان
8) معرفی و نقد کتابهای علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی تربیت معلم،
9) نوآوریهای علمی پژوهشی و آموزشی درتربیت معلم و آموزش رشتههای تخصصی
10) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد بالا دستی درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان
11) کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگیهای مورد نیاز معلمان
12) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه
13) گفتگو با استادان و معلمان پیشکسوت درباره تربیت معلم
فعالیت معلم فکور، با نقد عمل و مطالعه برای اصلاح آن همراه است؛ در نتیجه نشریهای که به تربیت آن میپردازد خود باید پیشتر پایبند به این رویکرد باشد.
کلیه مراحل ثبت نام، داوری، ویرایش و انتشار این مجله بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه به آدرس http://itt.cfu.ac.ir انجام میشود.