Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

رونمایی از اولین شماره مجله علمی تخصصی تربیت معلم فکور

اولین شماره نشریه علمی- تخصصی دانشگاه فرهنگیان با عنوان تربیت معلم فکور در دومین همایش ملی تربیت معلم اصفهان توسط دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه رونمایی شد.

انتشار مجله تربیت معلم فکور، حلقه­ای از زنجیره فعالیت­های هم راستا با انتظار  تولید فکر و توسعه گفتمان علمی در باره تربیت معلم در کشور است که پیش از این با برگزاری همایشهای ملی تربیت معلم، برگزاری نشست­های علمی _تخصصی تربیت معلم و در آینده با انتشار مطالعات تربیت معلم ادامه خواهند یافت. مخاطبان اصلی مجله، دانشجو معلمان و معلمان هستند. به این ترتیب مجله تربیت معلم فکور در صدد دریافت و انتشار مقالاتی است که بصورتی روشن برای توسعه حرفه­ای  معلمان و دانشجو معلمان قابل درک و استفاده باشند. بنابراین همه افرادی که دارای دستاوردهای تجربی - علمی – تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان و معلمان می­باشند (استادان، معلمان، دانشجومعلمان و سایر علاقه مندان) می­توانند مطالب خود را در این نشریه منتشر نمایند. با این رویکرد، محورهای موضوعی زیر در فرایند پذیرش مورد توجه  قرار می­گیرند:

1) روایت­ها و تجربه­های تربیتی، آموزشی معلمان از کلاس درس و حضور در مدرسه

2) گزارش حاصل از دستاوردهای علمی پژوهشی مرتبط با رشته­های تخصصی دانشجو معلمان (مباحث و موضوعات مرتبط با رشته­های تخصصی دانشجویان)

3) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاه­های مقام معظم رهبری درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان، نوشته­های معلمان و استادان پیشکسوت درباره رسالت حرفه­ای معلمان و چگونگی نیل به آن،

4) گزارش­های مرتبط با نشست­های علمی_تخصصی تربیت معلم،

5) نقد علمی برنامه­های درسی دانشگاه فرهنگیان و مدارس،

6) دستاوردهای حاصل از فعالیت­های کارورزی، درس پژوهی و پروژه­های پایانی،

7) تازه­ها و گزارش­های روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه تربیت معلم در ایران و جهان

8) معرفی و نقد کتاب­های علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی تربیت معلم،

9) نوآوری­های علمی پژوهشی و آموزشی درتربیت معلم و آموزش رشته­های تخصصی

10) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد بالا دستی درباره معلم، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان

11) کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی­های مورد نیاز معلمان

12) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه

13) گفتگو با استادان و معلمان پیش­کسوت درباره تربیت معلم

فعالیت معلم فکور، با نقد عمل و مطالعه برای اصلاح آن  همراه است؛ در نتیجه نشریه­ای که به تربیت آن می­پردازد خود باید پیش­تر پایبند به این رویکرد باشد.

کلیه مراحل ثبت نام، داوری، ویرایش و انتشار این مجله بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه به آدرس http://itt.cfu.ac.ir انجام می­شود.