در جلسه ای با حضور دکتر مهرمحمدی و رووسای دانشکده های علوم تربیتی بررسی شد :
نحوه همکاری دانشکده علوم تربیتی با دانشگاه فرهنگیان
همزمان با برگزاری دومین همایش ملی تربیت معلم ، نشست بررسی همکاریهای دانشکده های علوم تربیتی با دانشگاه فرهنگیان برگزار شد . در این جلسه دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه با اشاره به ظرفیت های همکاری فیمابین با توجه به اساسنامه دانشگاه و همچنین مصوبات هیات امناء گفتند: تربیت معلم نیاز به تقسیم کار ملی دارد و نهادی همچون دانشگاه فرهنگیان می تواند از عهده تبدیل حرفه معلمی به یک حرفه تخصصی بر بیاید. دانشگاهی که وابسته به آموزش و پرورش باشد به دلیل داشتن امکانات و بستر دانش آموزی در وضعیت بهتری برای تربیت معلمان قرار دارد، اما این دانشگاه باید به سمت همکاری های بیشتر با دانشکده های علوم تربیتی برود. ایشان افزودند دانشگاه فرهنگیان قرار است نهادی باشد که اهتمام جدی به امر مغفول و جدی تربیت معلم داشته باشد.
مهرمحمدی با بیان اینکه اگر نهادی در کشور برای توسعه امر تربیت معلم وجود نداشته باشد، آن جامعه متضرر خواهد شد، اضافه کرد: حداقل در ایران مسئله تربیت معلم مسئله دانشکده های علوم تربیتی نبوده و نیست. وی ادامه داد: دانشکده های علوم تربیتی 40 سال فرصت داشته اند که به امر تربیت معلم اهتمام بورزند، اما کجا نشانه ای مبنی بر آن وجود دارد و یا کجا همایشی ملی در زمینه تربیت معلم توسط دانشکده های علوم تربیتی برگزار شده است؟! چند مقاله در موضوع تربیت معلم توسط حوزه علوم تربیتی تولید شده است؟
رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: لازم به ذکر است در بین حوزه های تخصصی علوم تربیتی ، ضعیف ترین موقعیت به تربیت معلم اختصاص داده شده است. اما دانشگاه فرهنگیان خود را موظف می داند به انتقادهای دانشکده های علوم تربیتی توجه کند. ما به دلسوزی همکاران خودمان در دانشکده های علوم تربیتی ایمان داریم و باید درباره موجودیت دانشگاه فرهنگیان با انها به گفتگو بنشینیم.
در پایان نیز رووسای دانشکده های علوم تربیتی حاضر در جلسه به ارایه دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند و مقرر شد برای نیل به یک تفاهم نامه اجرایی ، این نشست ها ادامه یابد .