Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر کیانی در گفتگو با روابط عمومی:

استقرار سه سامانه جامع بالندگی حرفه ای، مدیریت عملکرد سازمانی و مدیریت عملکرد کارکنان در سال جاری

دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی به تشریح برنامه های عملیاتی و نقشه راه این معاونت که براساس وظایف رسمی مصوب هیات رئیسه و چارت تشکیلاتی دانشگاه و متناسب با شرح وظایف و مأموریت ها و بودجه تخصیصی در هرسال  طرح ریزی و در هیات اجرایی نهایی می شود در سال 95 پرداخت.

وی با ذکر 3 حوزه مدیریتی زیر نظر معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، مأموریت های شکل گرفته بر اساس نقشه راه را به دو بخش مشخص و قطعی و تعدادی مأموریت های اقتضائی و سفارشی (به معنی سفارش گرفتن از دیگر معاونت ها و حوزه ها) تقسیم کرد.

 دکتر کیانی با اشاره بر اولویت های اعلامی سرپرست محترم دانشگاه در سال 95، آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان، مدیران ، اعضای هیأت علمی و مدرسان را  جزء اولویت دوم دانشگاه و در دستور کار این مدیریت عنوان کرد.

وی با بیان این که 17 اقدام اساسی در دستور کار حوزه بالندگی حرفه ای قرار دارد که دستکم 3 فعالیت از آن در هر حوزه تعریف، و نشانگر ها و اهداف کمی آن مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: برنامه ها براساس اولویت های اعلام شده در سال95 توسط دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه ، سند اسلامی شدن دانشگاه ها و همچنین سند راهبردی  طراحی و نشانگر ها و اهداف کمی آن تعریف شده است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار مصوب، در سال جاری حدود 90 هزار نفر ساعت برنامه بالندگی حرفه ای برای کارکنان و مدیران و 50 هزار نفر ساعت برای اعضای هیأت علمی و مدرسان که بخشی از آن آموزش مستقیم است اجرا خواهد شد که عمده فعالیت ها از طریق استان ها، پردیس ها و مراکز اتفاق خواهد افتاد.

دکتر کیانی با تأکید بر اولویت دانشگاه مبنی بر به روز رسانی منابع انسانی، سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی و توسعه آن و همچنین تخصیص بودجه ای در این راستا  برای هر کدام از حوزه های معاونت و مدیریت سازمان به منظور بالندگی و توسعه حرفه ای نیروهای درون حوزه ای خود، تصریح کرد: برای توسعه بالندگی حرفه ای منابع انسانی، فعالیت های این معاونت، آمیخته ای از برنامه هایی است که رأسا خود عهده دار به انجام رساندن آن بوده، و نیز برنامه هایی که از طریق استان ها مدیریت شده و یا دریافت سفارش دوره ها که از سوی معاونت ها و مدیریت های سازمان مرکزی صورت می پذیرد. همچنین مجوز دهی و نظارت بر برنامه های بالندگی که توسط سایر معاونت ها و مدیریت ها اجرا می شود بر عهده این معاونت است.

وی ادامه داد: پس از  تصویب برنامه ها و مکاتبه و ابلاغ به استان ها برای تهیه برنامه ای منسجم در کشور با نگاه بهره ورانه و در صورت لزوم ترکیب استان ها و مناطق، برنامه عملیاتی، پیش بینی بودجه مورد نیاز و معرفی اساتید زبده برای دوره ها از سوی استان ها به این معاونت اعلام شده که در حال برنامه ریزی اجرایی آنها از طریق استان ها می باشیم.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت یکی از مهمترین شاخص های مورد توافق در هیأت رئیسه دانشگاه را ارزیابی فعالیت های مدیران استانی و مجموعه های مدیریتی دانشگاه در سازمان مرکزی برای تمهید مقدمات و اجرای اثر بخش دوره های آموزشی برای توسعه حرفه ای نیروی انسانی، دانست.

وی همچنین برون سپاری آموزش چند رسانه ای و الکترونیکی، به اشتراک گذاری تجربیات اساتید، تحت عنوان طرح 120 ثانیه ای به منظور آموزش های فراگیر، در دسترس و تکرار پذیر، استقرار سامانه جامع بالندگی برای هوشمندسازی مسیر بالندگی در دانشگاه و نشر ماهنامه" نامه بالندگی" به صورت الکترونیکی و فیزیکی در آینده نزدیک را از دیگراقدامات در حوزه بالندگی حرفه ای برشمرد.

دکتر کیانی با اشاره به 4 اقدام اساسی (با میانگین 6 فعالیت در هر اقدام) در مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای منابع انسانی در مورد طراحی و اجرای طرح اصلح برای دانشجویان ذیل ماه 28 در سال جاری اظهار کرد: کلیات و جزئیات طرح اصلح برای کارشناسی پیوسته نیز به تصویب مراجع ذی صلاح رسیده و اجرای آن برای ورودی های جدید دانشجو معلمان قطعی و الزام آور است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح اصلح برای دانشجویان 94-91 با توجه به ابعاد حقوقی، همچنان در این دانشگاه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال بررسی است که در صورت رسیدن به تصمیم قطعی، متعاقبا اعلام خواهد شد. البته قابل ذکر است علی رغم آمادگی برنامه دانشگاه، زمان برای اجرای طرح مذکور برای ورودی های 91 بسیار دیر شده است ولی موضوع برای ورودی های 92  الی 94 می تواند متفاوت باشد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با اشاره به پیگیری طراحی، استقرار و اجرای طرح ارزش افزوده در دانشگاه فرهنگیان در سال 95، گفت: اهداف کمی طرح سنجش دستاورد های یادگیری دانشجویان که در ارتباط با طرح ارزش افزوده نیز هست، در طول سال جاری و سال های آتی محقق خواهد شد.

 وی از سنجش صلاحیت و تعیین شایستگی های مربوط به نیروهای آموزش و پرورش به ویژه پیش دبستانی و انجام کار مطالعاتی و مقدماتی طرح سنجش شایستگی های منابع انسانی ( اعضاء هیات علمی، کارکنان و مدیران ) خبر داد و یادآور شد: امیدوارم تلفیق این طرح و ارزیابی منابع انسانی بر اساس شرح وظایف در آینده موجب افزایش کیفیت و استاندارد سازی ارزیابی شود.

دکتر کیانی از میان 10 اقدام اساسی در حوزه دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، (با متوسط 5 فعالیت در هر اقدام) ارزیابی نشانگرهای کلیدی تحقق اهداف دانشگاه بر اساس شاخص های سند راهبردی 1404، ارزیابی کیفیت اجرای برنامه های مورد تأکید و مصوب دانشگاه مانند منشور کیفیت آموزش، روند اجرایی طرح اصلح، سال تحصیلی پیوسته... و آسیب شناسی عدم تحقق اهداف کمی و کیفی برنامه های حوزه های مدیریتی در زمان پیش بینی شده را به عنوان بخشی از اقدامات حوزه نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی در سال 95 معرفی کرد.

وی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت عملکرد سازمانی و مدیریت عملکرد کارکنان به منظور هوشمند سازی و تقویت و استقرار زیر ساخت های حوزه نظارت و ارزیابی به عنوان یکی از راهکارهای سند راهبردی دانشگاه تصریح کرد: برای ارزیابی عملکرد کارکنان و سازمان از طریق این سامانه ها می باید فرهنگ سازمانی به سمت ارزیابی های هوشمند و کیفیت محور سوق داده شود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، طراحی و بومی سازی طرح تعالی (ارزیابی کیفیت و عملکرد مدیریت و رهبری در سه سطح ستاد، استان و پردیس ها )، کنترل کیفیت پاسخگویی، طرح شهید رجایی( انتخاب کارمند نمونه)، پایش شاخص های عمومی و اختصاصی حوزه های تخصصی دانشگاه را از دیگر اقدامات در دستور کار حوزه نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور طراحی و توسعه نظام ارزیابی درونی، امسال برای اولین بار در دانشگاه در 12 استان ارزیابی درونی گروه های آموزشی اجرا می شود که امیدواریم بتوانیم طی آن در مجموع حدود 50 گروه آموزشی را تحت پوشش قرار دهیم.

دکتر کیانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به آموزه های اقتصاد مقاومتی، سال 95 در اقدام و عمل، سال ارتقاء بهره وری در دانشگاه باشد.