دکتر ساکی در دومین کارگاه آموزشی تربیت ارزیابان مدارس :
کیفیت بخشی به مدارس رسالتی ملی است
دومین کارگاه تربیت ارزیابان مدارس برنامه تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی در مجتمع آدینه با حضور ارزیابان مرحله نهایی از سراسر کشور برگزار شد . در این جلسه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان نقش بنیادین مدرسه در جامعه ، توسعه مدرسه را مقدمه توسعه جامعه برشمردند و ضعف و بی کیفیتی در فعالیتهای مدارس را خطری برای تحقق آرمانهای هرجامعه دانستند . دکتر ساکی اجرای برنامه تعالی را فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ کیفیت آموزشی در مدارس اعلام نمودند که اجرای آن می تواند موجبات تفکر و تامل در کارکردهای مدارس را برای مدیران ، برنامه ریزان و صاحب نظران تعلیم و تربیت فراهم آورد . معاون پژوهش و فناوری ارزیابی از مدرسه را مستلزم مهارت و دانش بایسته دانستند که باید با هدف نظارت ، پایش و همکاری در اصلاح و بهبود مدرسه انجام شود . ایشان هوشیاری ارزیابان مدارس در مسیر اجرا را موجب تولید نتایج دقیق ، معتبر و کاربردی برای تصمیم گیری دانستند . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه به ارایه ویژگی شاخص ها و استاندارد های ارزشیابی و انتظارات دانشگاه از ارزیابان کشوری در مرحله نهایی پرداختند .