Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در جمع مهارت آموزان ماده 28 استان تهران:

تربیت، فرآیند تعامل، زمینه ساز تکوین و تعالی هویت متربیان است

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان تهران، در پی برگزاری "برنامه فرهنگی ازتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان" که از دوشنبه 10 مرداد ماه در پردیس های شهید مفتح شهر ری آغاز شده است، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه نباید انگیزه معلم شدن صرفا مسایل مادی و گذراندن عمر باشد، اظهار کرد:  این شغل الهی فراتر از حرفه ای نان آور است و معلمان نه تنها با جسم و بلکه با روح و روان انسان ها در ارتباط هستند.

وی با ذکر فرمایش"رهبر معظم انقلاب اسلامی" در خصوص دانشگاه فرهنگیان، مبنی بر اینکه"در این دانشگاه شخصیت معلمان ساخته می شود»  تصریح کرد: بخش مهمی از شکل گیری شخصیت هر فرد، توسط خویشتن انجام میشود و معلم مانند یک صنعتگر ماهر ماده خام را به یک شئی ارزشمند تبدیل می کند.

در ادامه دکتر صادق زاده در سخنان خود با اشاره به الگو پذیری دانش آموزان از شخصیت و رفتار معلمان، افزود: یک پزشک جان بسیاری از انسان ها را نجات می دهد، یک قاضی، خطا کار از بیگناه را تشخیص میدهد و اگر این افراد در کار خود اشتباه کنند اتفاقات ناگواری برای افراد در معرض آنان خواهد افتاد.

وی ضمن بیان وجود خدمت و خیانت به عنوان دو بعد معلمی خاطر نشان کرد: معلمی دو بعد دارد، در قسمتی عشق و علاقه و هدایت انسان ها وجود دارد و در روی دیگر اگر خدایی ناکرده رفتاری ناشایست از یک معلم سر بزند، فردی را از درس خواندن بیزار می کند و باید گفت که در این حرفه هم سعادت مندی وجود دارد و هم خدایی ناخواسته لعنت دنیا و آخرت.

دکتر صادق زاده با بیان اینکه تربیت، فرآیند تعامل و زمینه ساز تکوین و تعالی هویت متربیان است، گفت: اگر این تعریف را بپذیریم، متوجه خواهیم شد که معلم خوب، فرد رشد یافته ای است که دانش آموزان را حرکت و به آنان قدرت اختیار می دهد.

 وی ادامه داد: آموزش به منزله تربیت، بخشی از فرآیند تعامل تربیت و زمینه ساز تکوین و تعالی هویت متربیان است و با این نگاه معلم به مثابه مربی خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در این دوره فرهنگی، ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم هدف گذاری شده است، اظهار کرد: شما معلمان با نگاه اسلامی نقش فعال و تاثیر گذار در جامعه محلی خود دارید و اگر در اطراف مدرسه بحران و حوادثی پیش آید با حس مسئولیت پذیری باید با آن مواجهه شوید.

وی افزود: معلم نقش آموزشی صرف ندارد، معلم درس های مربوط به خود را به بهترین شکل آموزش می دهد اما معلم خوب و هنرمند، فردی است که به روابط غیر رسمی، محبت آمیز، نقش مشاوره ای و تربیتی نیز کاملا مشرف و آگاه است.

دکتر صادق زاده معلم در نگاه مطلوب را معلم دارای نقش اجتماعی و تربیتی دانست و ادامه داد: شما به عنوان یک معلم می توانید جامعه را تغییر دهید و شانه خالی کردن از مسئولیت های اجتماعی شایسته یک معلم نیست.

وی در پایان سخنان خود خطاب به مهارت آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان گفت: با نیت، عهد و قصد الهی برای ایفای نقش تربیتی و اجتماعی در جامعه محلی وارد مدارس کشور شوید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امورپردیس های استان تهران، برنامه فرهنگی ارتقاء نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه 662 مهارت آموز پسر استان تهران از 10 لغایت 14 مرداد ماه در در پردیس های مفتح و شهرری تهران در حال برگزاری است.