دکتر ساکی در افتتاحیه دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 در خرم آباد:
معلم باید رهبری الهام بخش و هدایتگر برای دانش آموزان خود باشد
دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 در استان های خوزستان و لرستان در خرم آباد برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه این دوره طی سخنانی خطاب به مهارت آموزان ماده 28 گفت: کار اصلی حرفه ای شما اکنون شروع شده است و باید بدانید در دوره فشرده یکساله، شاید صرفا فرصتی برای طرح سرفصلها فراهم شده باشد، نباید حضور در این دوره را به منزله کسب دانش لازم برای معلمی تلقی کنید، دامنه دانش معلمی بی انتها است و یادگیری در مسیر آن نیز حد و مرزی ندارد بنابراین شما در نقش معلم، لاجرم باید یادگیرنده ای مادام العمر باشید.
دکتر ساکی افزود: ایفای نقش معلمی تنها تدریس نیست، معلم باید به عنوان رهبر، در رفتار و منش دانش آموزان تاثیری الهام بخش و هدایتگر داشته باشد.
وی تصریح کرد: معلم نمی تواند نقش تربیتی خود را نادیده بگیرد.
معاون پژوهش و فناوری از جمله ویژگی های معلم به عنوان رهبر آموزشی را، شوق برای تدریس و تاثیرگذاری بر دانش آموزان و شوق برای یادگیری دانست و گفت: شما برای موفقیت به عنوان یک معلم، باید کارتان را دوست باشید، به آن عشق به ورزید و کوشش نمایید نقشی تحولی در مدارس خود ایفاء کنید.
معاون پژوهش و فناوری همچنین با تاکید بر رویکرد معلم پژوهنده و روشهای مرتبط با آن همچون درس پژوهی و اقدام پژوهی، بیان کرد: رویکرد معلم پژوهنده به ضرورت معلم برای رشد و یادگیری مرتبط است. از طریق روشهای پژوهشی معلم محور ، به ویژه درس پژوهی، دانش معلم در ابعاد مختلف رشد پیدا می کند.
دکتر ساکی در خاتمه به ویژگی های زنده یاد دکتر غلامحسین شکوهی به عنوان نمادی برجسته از هویت معلمی اشاره کرده و از حاضران خواست درباره منش معلمی وی بیشتر مطالعه نمایند.